مقررات تردد مشمولان ایرانی خارج از کشور با یک استثناء مهم تمدید شد

کدخبر: ۱۷۵۳۲۴
جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا از موافقت مقام معظم رهبری با تمدید مقررات تردد ایرانیان مقیم خارج از کشور تا پایان سال 1400 با یک استثناء برای مشمولان دارای هشت سال غیبت خبر داد.

سردار ابراهیم کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، دراین‌باره گفت:‌ مهلت اجرای مقررات تردد مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور به پایان رسیده بود و قرار بر این شده بود که تا زمان تصویب مقررات جدید طبق همان قانون قبلی تردد مشمولان ایرانی مقیم خارج به کشور انجام شود.

وی با بیان اینکه مقررات جدید تصویب و مورد موافقت مقام معظم رهبری نیر قرار گرفت، اظهار کرد: این مقررات تغییر چندانی با مقررات قبلی نداشته و بر این اساس مشمولان دارای تابعیت ایرانی که حداقل سه سال در خارج از کشور اقامت داشته‌اند، می‌توانند حداکثر دو بار در سال و مجموعا به مدت سه ماه به کشور آمده و بدون هیچ مشکلی تردد کنند.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه این مقررات تا پایان سال 1400 اجرایی است، ادامه داد: البته این قانون یک استثنا هم دارد و آن این است که مشمولانی که مقیم خارج از کشور بوده و حداقل هشت سال یا بیشتر از آن از غیبت‌شان گذشته تنها تا پایان امسال می‌توانند از این مقررات استفاده کرده و پس از آن اجازه ورود به کشور را ندارند، مگر اینکه نسبت به تعیین تکلیف وضعیت سربازی خود اقدام کرده و می‌توانند مبلغ جریمه ریالی سربازی را پرداخت کرده یا به سربازی اعزام شوند.

کریمی درباره نحوه اقدام برای ورود به کشور نیز گفت: مشمولان متقاضی قبل از  ورود به کشور باید به نزدیک‌ترین نمایندگی ایران در کشور محل اقامت مراجعه کرده و مهر ویژه تردد مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور در گذرنامه آنان ثبت شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید