لیگ فوتبالی برای کودکان کار ایران +گزارش تصویری

کدخبر: ۱۷۵۵۳۲
وجود کودکان کار امروز در شهرهای بزرگ و کوچک ایران غیرقابل انکار و به معضلی جدی تبدیل شده است. مطالعات مختلف در طی سالهای گذشته نشان داده اند که وضعیت سلامت کودکان کار در هر سه بعد جسمی، روانی و اجتماعی به طور فاحشی بدتراز همسالان آنهاست. بیشتر کودکان کار به خاطر فشار کاری یا مسائل دیگر از تحصیل محروم هستند. اما این تنها محرومیت این کودکان نیست چرا که محرومیت از بازی های کودکانه و... نیز فشار زندگی را برای آنها صد چندان می کند.در این میان گاهی افراد و یا انجمن های خیریه در صدد کمک به این کودکان برآمده و شرایط تحصیل و یا بازی و تفریح و ورزش را برای آنها مهیا می کنند تا این کودکان فارغ از مشکلات روزمره ساعات مفرحی را تجربه کنند.
لیگ فوتبالی برای کودکان کار ایران +گزارش تصویری

در همین حال شرکت کارما، متولی برگزاری  لیگ کودکان کار شده و پس ازبرگزاری موفق اولین دوره لیگ کودکان کار که به لیگ«کارما» مشهور شده، دومین دوره این مسابقات را نیز برگزار کرده است.بر همین اساس روزهای پنجشنبه و جمعه (22 و 23 تیرماه) دومین دوره مسابقات ورزشی کودکان کار با حضور تیم های مختلف برگزارشد و تیم های قهرمان و نایب قهرمان مشخص شدند.این مسابقات در دو رشته ورزشی والیبال متشکل از 6 تیم برای کودکان دختر و 6 تیم فوتبال برای کودکان پسر در استادیوم دستگردی تهران با حضور تماشاگران و تعدادی از پیشکسوتان فوتبال ایران از جمله حشمت مهاجرانی، محمد پنجعلی، حمید استیلی، سیروس دین محمدی،آرش میر اسماعیلی و... برگزار شد.در پایان این مسابقات به تیم قهرمان مبلغ 2 میلیون تومان، نایب قهرمان 1.5 میلیون تومان و تیم سوم نیز 1 میلیون تومان به عنوان جایزه پرداخت شد.

 سیاوش جعفریان، موسس لیگ کارما که روزهای بیاد ماندنی را برای کودکان کارفراهم کرده در خصوص دومین دوره این مسابقات گفت:«ما قرار است با برگزاری این مسابقات از کودکان کار حمایت کنیم و شرایط حضور در مسابقات ورزشی را با هیجان زیاد برای آنها فراهم سازیم. برای انتخاب این کودکان انجمن کودکان کار کمک بزرگی کرد و کودکان مستعد را معرفی کرد. اولین دوره این مسابقات سال قبل با حضور 6 تیم با موفقیت برگزار شد.اما برای دوره دوم تعداد شرکت کننده ها افزایش داشته است. وبرای دوره های آینده نیز برنامه ریزی شده که به جز کودکان کار تهران این مسابقات با حضور سایر کودکان کارکشور برگزار شود.همچنین کودکان سرای محله های نیز از سال آینده به آنها اضافه خواهند شد تا فرهنگ ورزش برای کودکان ترویج شود.» جعفریان در مورد برگزاری مسابقات فوتبال برای پسران کار گفت:«کودکانی که در رشته فوتبال حضور دارند در دو رده 10 و 15 سال حضور داشته و مسابقات خود را برگزار می کنند.»جعفریان در انتها هدف خود را از برگزاری این مسابقات احترام و نظر مثبت بخش خصوصی به مسئولیت های اجتماعی عنوان کرد و از دولت درخواست کرد از بخش خصوصی بیشتر از گذشته حمایت شود تا مسئولیت های اجتماعی خود را بخوبی انجام دهند.

*حضور چند کودک کار در سطح بالای فوتبال ایران

حمید استیلی پیشکسوت فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس نیز در خصوص برگزاری این مسابقات گفت:« برگزاری این مسابقات به بچه های کار کمک می کند که ساعاتی را به ورزش اختصاص داده و برای آینده آنها نیز ایجاد انگیزه خواهد کرد.این باعث خوشحالی است که تعداد شرکت کنندگان در این دوره زیاد تر شده است چون با حضور در محیط ورزش شرایطشان تغییر می کند و در نتیجه ناهنجاری های جامعه کمتر خواهد شد.» استیلی با اشاره به این موضوع که برخی از استعداد یاب های باشگاه های مطرح فوتبال ایران این بازی ها را از نزدیک تماشا می کنند و بازیکنان آینده دار را انتخاب می کنند گفت:« در دوره قبل 3-4 بازیکن از میان کودکان کار از سوی استعداد یاب ها انتخاب شدند که این بازیکنان در حال حاضر در باشگاه های پاس و دیگر باشگاه های لیگ دو کشور بازی می کنند. به نظر می رسد در این دوره نیز برخی از بازیکنان مستعد جذب باشگاه های فوتبال ایران شوند. اما به نظر من چیزی که برای این کودکان مهنتر خواهد بود یاد گرفتن اخلاق خوب ورزشی است که در آینده آنها نقش پر رنگی خواهد داشت.»

لیگ فوتبال کودکان کار ایران

لیگ فوتبال کودکان کار ایران

لیگ والیبال دختران کار ایران

لیگ والیبال کودکان کار ایران

لیگ فوتبال کودکان کار ایران

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید