انتقال نتایج مذاکرات پوتین و ترامپ در مورد سوریه به مقامات تهران

کدخبر: ۱۷۵۵۸۶
در حالی که هفته گذشته با سفر سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه به تهران مذاکرات برجامی مورد بررسی قرار گرفت، روز شنبه الکساندر لاورنتیف دیگر مقام روسی به تهران آمده و قرار است در ارتباط با آخرین تحولات منطقه و بحران سوریه با مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، الکساندر لاورنتیف که رئیس هیات مذاکره‌کننده روس در مذاکرات آستانه نیز است در سفر به تهران قرار است با حسین جابری‌انصاری، معاون وزیر خارجه و مذاکره‌کننده ارشد ایران در نشست آستانه و هم‌چنین با امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی رایزنی و گفت‌وگو کند.

لاورنتیف که نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه نیز است، در جریان ملاقات با مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدگاه‌های پوتین پیرامون تحولات جاری منطقه و روند گفت‌وگوهایی که میان مسکو و سایر بازیگران فعال در بحران سوریه در جریان است را منتقل خواهد کرد.

پیش‌بینی می‌شود یکی از محورهای مهم مذاکرات بین مقامات جمهوری اسلامی ایران و روسیه، موافقت اخیر رییسان جمهور آمریکا و روسیه در حاشیه نشست 20 در هامبورگ آلمان در ارتباط با گسترش مناطق آتش بس در سوریه و برخی از مسائل حاشیه‌ای مطرح شده در این ارتباط باشد.

به گزارش ایسنا، لاورنتیف هفدهم خردادماه نیز به تهران سفر کرد و با مقامات جمهوری اسلامی ایران از جمله حسین جابری‌انصاری و شمخانی دیدار و رایزنی داشت.

مذاکرات مقامات روسی و ایرانی در حالی انجام می‌شود که طبق توافق نشسته آستانه 5 که در چهاردهم تیرماه در آستانه قزاقستان برگزار شد،‌ قرار است اجلاس آتی کارشناسی روند آستانه در تاریخ اول و دوم آگوست برابر با 10 و11  مرداد در ایران و دور ششم کنفرانس آستانه در هفته آخر آگوست 2017 برابر با هفته اول شهریور 96 در آستانه مجدد برگزار شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید