انتقاد هادی ساعی از فرصت سوزی مدیران فدراسیون تکواندو

کدخبر: ۱۷۵۵۹۶
ملی پوش سابق تیم ملی گفت : فرصت سوزی و تصمیمات مغرضانه معضل اصلی تکواندو ایران است .
انتقاد هادی ساعی از فرصت سوزی مدیران فدراسیون تکواندو

نشست خبری  هادی ساعی پرافتخارترین ورزشکار ایران در المپیک و پرافتخارترین تکواندوکار جهان امروز شنبه بیست و چهارم تیرماه با حضور گسترده اصحاب رسانه برگزار شد. 

در این نشست ضمن تشریح وضعیت ورزش کشور و اشاره به برخی موضوعات ورزش و لزوم اهمیت بیشتر مسئولین بر امر ورزش برای مبارزه با فساد و اعتیاد و معظلات اجتماعی و تأثیر ورزش بر سلامت روح و جسم جامعه به تحلیل عملکرد تیم ملی تکواندو کشور در مسابقات جهانی اخیر پرداخته شد . 

ساعی با اشاره به معظل سرمایه سوزی در ورزش کشور گفت : مهدی خدابخشی سرمایه کشورمان است ورزشکاری که دارای رنک یک جهانی بوده به دلیل سیاست های اشتباه و مغرضانه فدراسیون در حال حاضر رنک پنج جهانی شده است و فدراسیون از حضور وی در گرند پری ماه آینده نیز جلوگیری کرده است و گرندپری بعدی را هم از دست خواهد داد و به وی پیشنهاد شرکت در مسابقه کم اهمیت شده است و این یعنی دور شدن از فضای قهرمانی و حذف تدریجی یک ورزشکار ملی و همینطور بهنام اسبقی نیز این شرایط را دارد. 

ساعی همچنین درباره عملکرد کادر فنی تیم ملی تکواندو با انتقاد از عملکرد مدیریت فدراسیون بیان داشت : 

جایگاه تکواندو ایران جایگاه فعلی نیست . ساعی تصریح کرد : متاسفانه تکواندو ایران به جایی رسیده که امروزه با آذربایجان مقایسه می شود. ساعی افزود : جایگاه تکواندو ایران بسیار بالاتر از این است که از یک پله بالاتر بودن از تیم ملی آذربایجان خوشحال باشیم . 

وی در پاسخ به این سوال که : چه عواملی باعث انصراف هادی ساعی با وجود افتخارات و تجربه فراوان از کاندیداتوری انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو با وجود ثبت نام در این انتخابات ، بیان داشت : 

در این خصوص بحث دو شغله ها را مطرح کردند در صورتیکه بسیاری از فعالان در عرصه ورزش این شرایط را دارند از جمله دبیر حال حاضر فدراسیون تکواندو که با وجود بازنشسته بودن مشغول به کار است . 

و همچنین خزانه دار این فدراسیون نیز علی رغم بازنشسته بودن سمت دبیری هیئت تکواندو استان تهران نیز دارا است . 

ملی پوش اسبق کشور تصریح کرد : ماندگاری بیش از حد در یک مسئولیت قدرت نبوغ را از آن مجموعه می گیرد. 

در حال حاضر تکواندو کشور که یکی از پرطرفدارترین ورزش هاست با این معظل مواجه است . 

شایان ذکر است هادی ساعی اعلام آمادگی برگزاری مناظره فنی با مسئولین فدراسیون درباره وضعیت کنونی تکواندو کشور و دلایل سقوط آن در سالهای اخیر داشت  و همچنین پیشنهاد برگزاری نظرسنجی برای مردم و ورزشکاران درباره عملکرد اخیر مدیریت فدراسیون تکواندو کشور را داد . 

قهرمان ملی ضمن تقدیر و تشکر از وزارت ورزش و جوانان و معاونت ورزش قهرمانی افزود : انتظار من و جامعه تکواندو کشور از وزیر این است که گفته های خود را بر اساس اطلاعات کارشناسی شده بیان کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید