فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد شد

کدخبر: ۱۷۵۷۱۰
هیئت امنای دانشگاه آزاد، فرهاد رهبر را به عنوان رئیس دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرد.
فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد شد

جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد پیش از ظهر امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شد. اعضای هیئت امنا در این جلسه به اتفاق آرا تصویب کردند که فرهاد رهبر به عنوان رئیس دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شود. بر این اساس،  موضوع ریاست او بر دانشگاه آزاد در اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح خواهد شد و پس از تصویب در این شورا، رسماً به عنوان رئیس دانشگاه آزاد منصوب می‌شود.

همچنین اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد در این  جلسه تصویب کردند که فرهاد رهبر از امروز به عنوان سرپرست فعالیت خود را در دانشگاه آزاد آغاز کند.

همچنین در این جلسه از زحمات علی‌محمد نوریان در طول دوران سرپرستی‌اش در دانشگاه آزاد قدردانی شد.

بر اساس تبصره 2 ماده 13 اساسنامه دانشگاه آزاد، "پس از استعفا و یا عزل رئیس دانشگاه هیأت امناء موظف است ضمن تعیین سرپرست برای دانشگاه، طی یک مهلت سه ماهه نسبت به معرفی گزینه پیشنهادی برای احراز ریاست دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام نماید." بر این اساس، با توجه به برکناری حمید میرزاده رئیس پیشین دانشگاه آزاد توسط هیئت امنای این دانشگاه در تاریخ 3 اردیبهشت 96، هیئت امنا تا سوم مرداد امسال فرصت داشت تا گزینه خود برای تصدی ریاست‌دانشگاه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند. در طی این بازه‌ی زمانی نزدیک به سه ماهه، علی‌محمد نوریان به عنوان سرپرست، وظیفه‌ تمشیت امور دانشگاه را برعهده داشت.

فرهاد رهبر، متولد 1338 در سمنان، دارای مدرک دکترای اقتصاد نظری از دانشگاه تهران است. حضور و فعالیت در جهاد سازندگی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، وزارت بازرگانی، کارشناس اقتصادی نخست‌وزیری، مدیرکل بررسی‌های اقتصادی مرکز بررسی‌های استراتژیک، معاون اقتصادی وزارت اطلاعات و رئیس سازمان مدیریت، رئیس کنسرسیوم محتوای ملی از جمله سوابق وی محسوب می‌شود.

رهبر از سال 86 تا 92، به مدت 6 سال ریاست دانشگاه تهران بزرگترین دانشگاه ایران را برعهده داشته است./تسنیم

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید