چرا از مریم میرزاخانی عکس های زیادی وجود ندارد؟

کدخبر: ۱۷۵۷۴۴
درگذشت مریم میرزاخانی بانوی نابغه ایرانی که به ملکه ریاضیات جهان شهرت دارد نه تنها ایران بلکه جهان را متاثر کرد. با توجه به شهرت فردی مانند او انتظار می رود که عکس های زیادی از این چهره علمی در اینترنت وجود داشته باشد. اما اینگونه نیست.
چرا از مریم میرزاخانی عکس های زیادی وجود ندارد؟

به گزارش اقتصادنیوز ، خبرنگار روزنامه اعتماد به محل سکونت خانواده مرحومه میرزاخانی رفته و صحبت کوتاهی با برادرانش انجام داده است. گفتگویی که راز کم عکسی این دانشمند را فاش می کند.

خبرنگار اعتماد نوشت: برادران مریم میرزا خانی با لباس مشکی وارد لابی می‌شوند و مرد نگهبان با دیدنشان بغضش دوباره می‌ترکد و چشمانش دوباره سرخ می‌شود. دو مرد محترمانه خوش‌آمد می‌گویند اما حاضر به مصاحبه نیستند.

برادر بزرگ‌تر می‌گوید: «اگر مریم الان بود، مصاحبه نمی‌کرد» و برادر دیگر از خواهرش می‌گوید: «چندان علاقه‌ای نداشت که رسانه‌ها در زندگی‌اش کنکاش کنند، به همین خاطر خیلی مصاحبه نمی‌کرد، حتی حالا که ما دنبال عکس بودیم، آخرین عکسی که از مریم داریم مربوط به چند سال پیش میشه، خیلی علاقه‌ای به این کارها نداشت و ما هم سعی می‌کنیم به این عقیده‌اش احترام بگذاریم.» و همین چند جمله می‌شود نتیجه دیدار با خانواده مریم میرزا خانی.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید