تأکید مصر و آمریکا بر تقویت همکاریهای نظامی

کدخبر: ۱۷۵۸۷۱
فرمانده نیروی زمینی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا که به همراه هیأتی به مصر سفر کرده با فرمانده ستاد جنگ نیروی مسلح مصر دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، «محمود حجازی» فرمانده ستاد جنگ نیروهای مسلح مصر با «مایکل گریت» فرمانده نیروی زمینی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا و هیأت همراهش که به مصر سفر کرده اند دیدار کرد.

وزارت دفاع مصر اعلام کرد که در این دیدار چندین پرونده مربوط به موضوعات دارای اهمیت مشترک برای دو کشور و مسأله تقویت همکاری نظامی میان آمریکا و مصر از جمله در زمینه آموزش مشترک و انتقال دانش نظامی و فنون رزم نیروهای مسلح مورد بررسی قرار گرفته است.

حجازی در این دیدار تأکید کرد که عمق همکاری نظامی مصر و آمریکا اهمیت زیادی دارد و باید از این مسأله در راستای تقویت هماهنگی برای تلاش مشترک به منظور مقابله با چالش ها و خطراتی که ثبات و امنیت را در خاورمیانه تهدید می کند استفاده کرد.

وی همچنین تأکید کرد که باید واشنگتن و قاهره برابر تروریسم کینه ورز مقابله کنند. از سوی دیگر فرمانده نیروی زمینی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا هم تأکید کرد که واشنگتن خواستار کار و هماهنگی مشترک در همه زمینه ها با مصر است تا به این ترتیب منافع مشترک دو کشور تأمین شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید