دولت با همه فراکسیون‌ها تعامل می‌کند؟

کدخبر: ۱۷۶۰۶۶
سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ضمن تشریح جلسه صبح امروز این فراکسیون با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: آقای واعظی درباره نحوه انتخاب وزرا در کابینه آینده نکاتی را مطرح کرده و گفتند که آقای روحانی به هیچ گروه، جناح و جریانی بدهکار نیست.

به گزارش ایلنا سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به برگزاری نشست صبح امروز فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اعلام کرد: در این جلسه، آقای واعظی درباره نحوه انتخاب وزرا در کابینه آینده نکاتی را مطرح کرده و گفتند که آقای روحانی به هیچ گروه، جناح و جریانی بدهکار نیست. به‌گفته وزیر ارتباطات هیچ گروه و جریانی نمی‌تواند مدعی باشد که باعث رای‌آوری روحانی شده، چون مردم به روحانی رای داده‌اند.

او اعلام کرد: آقای واعظی در ادامه با تاکید بر عدم امکان سهم‌خواهی در تشکیل کابینه، بر خواست روحانی بر تشکیل دولت کارآمد،‌ پرتلاش و پرتوان تاکید کرد.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی همچنین ادامه داد: وزیر ارتباطات همچنین در این جلسه گفت که نگاه دولت به فراکسیون‌های مجلس یکسان است. واعظی تاکید کرد که آقای روحانی حتی با فراکسیون نمایندگان ولایی که متشکل از نمایندگان اصولگرا است نیز نکات مشترکی دارد.

نماینده اصولگرای ورامین در مجلس یادآور شد: به‌گفته واعظی دولت با همه فراکسیون‌ها تعامل می‌کند و تلاش دارد که همکاری خوبی با مجلس و نمایندگان داشته باشد.

نقوی حسینی به مسائل دیگری که در نشست صبح امروز فراکسیون نمایندگان ولایی با وزیر ارتباطات مورد بررسی قرار گرفت نیز پرداخت و گفت: آقای واعظی درباره راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت که وزارت ارتباطات مسئول آماده‌سازی زیرساخت‌های شبکه ملی است.

او اضافه کرد: به‌گفته واعظی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دو فاز این طرح افتتاح کرده و فاز سوم آن را نیز در آینده افتتاح خواهد کرد.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی یادآور شد: آقای واعظی تاکید داشت که نقش وزارت ارتباطات محتواسازی نیست و تنها باید زیرساخت‌ها را آماده کند.

نماینده اصولگرای ورامین در مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: اعضای فراکسیون نیز در ادامه جلسه، نقطه‌نظرات خود را در پنج محور مطرح کردند که محور اول شامل علت عدم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به‌عنوان مطالبه مردم و مقام معظم رهبری بود و محور دوم نیز ناظر به علت عدم کنترل فضای مجازی در کشور بود؛ چرا که فضای مجازی اثرات مخربی به دنبال داشته که به همین دلیل بسیاری از کشورهای پیشرفته فضای مجازی خود را کنترل می‌کنند اما در کشور ما این اتفاق رخ نداده است.

او ادامه داد: محور سوم ناظر به علت ضعف آنتن‌دهی موبایل در کشور به خصوص شهر تهران و مراکز حساس بود دو محور دیگر نیز درباره شرایط و مناسبات اقتصادی شرکت‌های مخابراتی و کابینه آینده و نحوه انتخاب وزرا بود.

نقوی حسینی در پایان اعلام کرد: آقای واعظی از این پنج محور تنها به دو سوال درباره علت عدم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و کابینه آینده پاسخ داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید