کاهش وزن با ترمیل خانگی + اموزش

کدخبر: ۱۷۶۰۹۶
تردمیل دقیقا همان وسیله ای است که چربی های ناحیه میانی شکم شما را آب می کند.

گذشته از بحث زیبایی و تناسب اندام چربی های شکمی خطرناک ترین و بیماری زاترین نوع چربی های بدن هستند. خصوصا در مورد بانوان؛ چون این چربی ها تولید هورمون مردانه می کنند و باعث رویش موهای زائد در بدن و حتی ناباروری می شوند. وقتی شکم شما چربی اضافه دارد، یعنی ارگان هایی مثل قلب، روده، کبد و... مورد تهدید قرار گرفته اند.

زمانی که شما با رژیم غذایی اقدام به کاهش وزن می کنید، نمی تونید این کاهش وزن را بر روی شکم خود متمرکز کنید. بسیار این جمله را شنیده اید: من وزن زیادی از دست داده ام اما هنوز شکمم سر جایش است. حتی ما افرادی را می بینیم که اضافه وزن چندانی ندارند اما تجمع چربی در ناحیه شکم آنان به چشم می خورد. این جاست که باید از ورزش کمک بگیریم.

وقت آن است که بدوید و یا پیاده روی کنید. ولی کجا؟ و کی؟

وسیله ای مثل تردمیل به شما این امکان را می دهد در هر زمانی که می خواهید در فضای کوچک آپارتمان خود بدوید. مثلا وقتی دارید سریال مورد علاقه تان را تماشا می کنید.

برنامه های مختلفی برای استفاده از تردمیل وجود دارد. اما بهترین برنامه، برنامه ای است که اصل تنوع تمرین در آن رعایت شود.

در ضمن برای رسیدن به مرحله چربی سوزی باید ورزش خود را حداقل تا 30 دقیقه ادامه بدهید. به این نوع ورزش که در مدت بیش از 30 دقیقه و شدت متوسط انجام می شود ورزش هوازی می گویند. برای کاهش وزن باید در هفته 4 روز ورزش هوازی انجام بدهید.

بخاطر داشته باشید قبل از رفتن بر رو تردمیل حتما کفش مناسب بپوشید. 10 دقیقه با حرکات پویا بدن خود را گرم کنید. البته گرم کردن را می توانید بر روی تردمیل هم انجام بدهید. شیب دستگاه را بر روی زاویه صفر گذاشته و آرام راه بروید. هر 3 دقیقه یک بار سرعت خود را افزایش بدهید تا به 7 کیلومتر در ساعت برسید. سپس می توانید شیب و سرعت را افزایش بدهید. هرگاه بسیار خسته شدید استراحت پویا بکنید. یعنی سرعت دستگاه را پایین بیاورید.

استفاده از تردمیل صبح ها با معده خالی بسیار مفید است و با تکرار مداوم این کار چربی های احشایی به طور کلی از بین می روند.

هنگامی که بر روی تردمیل دیجیتال هستید، به مانیتور مقابل خود توجه کنید و اجازه بدهید ضربان قلبتان به حدود 200 برسد. البته این عدد برای افراد جوان و سالم در نظر گرفته شده است. سایر افراد باید با پزشک خود مشورت کنند.

پس از اتمام ورزش سرعت خود را تا عدد 4 پایین بیاورید . 3 دقیقه در این حالت راه بروید. سپس آرام سرعت را به صفر برسانید. وقتی از تردمیل پایین آمدید با حرکات کششی ایستا بدن خود را سرد کنید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید