جزئیات کناره گیری احتمالی ملک سلمان در ماه سپتامبر

کدخبر: ۱۷۶۲۶۵
خبرگزاری رویترز از احتمال کناره‌گیری ملک سلمان و انتقال قدرت از پادشاه کنونی عربستان به پسر وی خبر داد و اعلام کرد که این اتفاق «شاید به زودی ماه سپتامبر» به وقوع بپیوندد.
جزئیات کناره گیری احتمالی ملک سلمان در ماه سپتامبر

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی به رویدادهای مربوط به برکناری محمد بن نایف که قرار بود پادشاه بعدی عربستان باشد، پرداخت.

در این گزارش آمده است: در 21 ژوئن محمد بن نایف که چهره‌ای قدرتمند در دستگاه اطلاعاتی عربستان طی دو دهه گذشته بوده و قرار بود پادشاهی عربستان به او برسد، برای ملاقات با ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه فعلی عربستان به طبقه چهارم اقامتگاهی سلطنتی در مکه فراخوانده شد.

به گفته یک منبع نزدیک به محمد بن نایف، در این جلسه وی مطلع شد که پادشاه دستور برکناری او را در راستای ولیعهد نمودن پسرش، محمد بن سلمان صادر کرده که علت این امر اعتیاد به داروهای مسکن عنوان شده است.

این منبع خاطرنشان کرد: پادشاه با محمد بن نایف در اتاقی خلوت دیدار کرده و به او گفت: از تو می‌خواهم که کناره‌گیری کنی زیرا به این نصیحت که اعتیاد خود را درمان کنی عمل نکردی و این امر در تصمیم‌گیری‌های تو به طرز خطرناکی تأثیر می‌گذارد.

در همین حال خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از حاضران در محل وقوع این ملاقات گفت: پادشاه عربستان این ماه بیانیه‌ای را ضبط کرده که در آن انتقال پادشاهی به پسرش را اعلام می‌کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، این بیانیه ویدئویی ضبط شده ممکن است در هر زمانی «شاید به زودی ماه سپتامبر» پخش شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید