پسر عارف: رای بابا از روحانی بیشتر بود اما انصراف داد!

کدخبر: ۱۷۶۳۵۳
حمیدرضا عارف آقازاده محمدرضا عارف که به عنوان فعال سیاسی شناخته نمی‌شود، در یک مصاحبه‌ی ویدیویی می‌گوید «تصمیم دارم یک مدت از فضای سیاسی دور باشم!».
پسر عارف: رای بابا از روحانی بیشتر بود اما انصراف داد!

به گزارش انصاف نیوز، او در مصاحبه‌ای با برنامه‌ای به نام ویدیوگرام با بیان این که توانایی‌های پدر و مادرش از طریق ژن به او رسیده، مدعی است: «من اگر پسر آقای دکتر عارف نبودم شاید فضای حرکتی‌ام خیلی بالاتر می‌رفت».

حمید عارف در بخشی از این مصاحبه بر خلاف آمار و نظرسنجی‌های موجود درباره‌ی انتخابات سال ۹۲، ادعا کرده که در روزی که او از کاندیداتوری انصراف داد، آرای او از حسن روحانی بیشتر بوده است.

محمدرضا عارف سال ۹۲ یکی از کاندیداهای انتخابات بود که سه روز مانده به انتخابات کناره گیری کرد اما از هیچ کاندیدایی حمایت خود را اعلام نکرد.

رئیس دولت اصلاحات و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که تصمیم خود را برای حمایت از روحانی گرفته بودند، در پیغامی از عارف خواستند که با او رقابت نکند.

حالا اما حمید عارف در این ویدیو ادعا کرده است:

«لحظه‌ای که نامه‌ی آقای خاتمی به دست آقای دکتر عارف رسید و ما در پرواز شیراز به تهران بودیم، من اولین کسی بودم که همه‌ی دوستان از جمله مادرم را از آقای دکتر دور کردم و به آقای دکتر گفتم ما روزی که با هم شروع کردیم قرآن باز کردیم و این آیه آمد که فَإِنَّ العِزَّةَ لِلَّهِ جَمیعًا. عزت دست خداست. تا اینجا آمده‌ایم، سه روز هم مانده است. طبق آمار و اطلاعات هم شما جزو اولی‌ها هستی، آقای دکتر آن موقع یا اول بود یا دوم. می‌توانم راحت بگویم رای آقای دکتر از آقای روحانی بالاتر بود. ولی آقای دکتر حرف زده بود. گفته بود که اگر آقای خاتمی به عنوان رهبر اصلاحات به این نتیجه برسند که من نباشم، انصراف می‌دهم. آقای دکتر گفت که من اخلاق رو زیر پا نمی‌گذارم. شما یک سال و نیم زحمت کشیدی، از جیبت هزینه کردی، چون توی انتخابات هیچ کسی به ما کمک نکرد. فکر می‌کنم از کم‌خرج‌ترین ستادهای انتخابات کل تاریخ ایران بودیم. خب حرف زدی، یک لحظه منافع خودت را زیر پا می‌گذاری. این اتفاق افتاد. یعنی توی یک لحظه آقای دکتر عارف تصمیم گرفت. اگر تصمیم نمی‌گرفت، معلوم نبود که آیا امروز برجامی امضا می‌شد، آیا اتفاقات خوب دیگر و حداقل این آرامش پیش می‌آمد؟»

وی همچنین ضمن حمایت از کاندیداتوری برخی اقازاده ها در انتخابات شورای شهر گفت: با اینکه می دانستم اگر برای شورای شهر بیایم، رای خوبی می آورم، نیامدم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید