بیانیه2عضو ارشد مجلس آمریکا درباره تحریم‌های ایران

کدخبر: ۱۷۶۶۶۶
رئیس کمیته امور خارجی و رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا در دفاع از توافق قانونگذاران این کشور بر سر طرح تحریم‌های روسیه، ایران وکره شمالی مدعی شدند که این سه کشور همسایگان خود را تهدید می‌کنند و به دنبال تضعیف منافع آمریکا هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی مجلس نمایندگان آمریکا، اد رویس، رئیس کمیته امور خارجی و کوین مک کارتی رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان با انتشار بیانیه‌ای از توافق قانونگذاران بر سر طرح تحریم‌های روسیه، ایران و کره شمالی استقبال کردند.

آنها در بیانیه خود با ادعای اینکه روسیه، ایران و کره شمالی به روش‌های مختلف همسایگانشان را تهدید می‌کنند، آورده‌اند: این سه کشور به دنبال تضعیف منافع آمریکا هستند. پس از تصویب طرح تحریمی ایران و روسیه در سنا، مجلس نمایندگان تحریم‌های کره شمالی را به تصویب رساند و قانونگذاران با همکاری اعضای سنا تصمیم گرفتند تا این طرح را تقویت کنند. مجلس نمایندگان در روزهای آینده این طرح را که روی این کشورها متمرکز است و آنها را برای اعمال خطرناکشان مسئول می‌داند، به رای می‌گذارد.

به گزارش ایسنا، طرح مربوط به تحریم‌های ایران و روسیه حدود یک ماه پیش در مجلس سنای آمریکا به تصویب رسید اما تصویب آن در مجلس نمایندگان به دلیل یک نقض آئین نامه‌ای و پیشنهاد جمهوری‌خواهان برای اضافه کردن کره شمالی به این طرح، به تعویق افتاد.

اکنون با تغییراتی که در طرح جدید اعمال شده است، انتظار می‌رود سنا و مجلس نمایندگان هر دو این تحریم‌ها را به تصویب برسانند.

با این حال، نانسی پلوسی، رهبر حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا ابراز نگرانی کرده که ممکن است اضافه شدن کره‌شمالی به این طرح، فرآیند تصویب آن را در سنا به تعویق بیندازد.

وی با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: در حالی که ما از تحریم‌های شدیدتر علیه کره‌شمالی حمایت می‌کنیم و مجلس نمایندگان نیز آن را تصویب کرده‌اند، من این نگرانی را دارم که اضافه کردن این کشور به طرح مذکور به جای تصویب تحریم‌های جداگانه علیه آن، باعث شود فرآیند تصویب در سنا به تعویق بیفتد.

بسیاری از قانون‌گذاران آمریکایی امید دارند که این تحریم‌ها پیامی به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درخصوص موضع‌گیری قاطع علیه روسیه برساند.

بن کاردین، سناتور ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجی نیز گفت که توافق حاصل شده درخصوص تحریم سه کشور ایران، روسیه و کره‌شمالی پس از «مذاکرات فشرده» محقق شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید