رزمایش مشترک آمریکا، ترکیه و قطر

کدخبر: ۱۷۷۰۱۱
'خالد بن محمد العطیه' اعلام کرد: رزمایش مشترک نیروهای نظامی قطر، آمریکا و ترکیه به زودی در خاک قطر آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روسیا الیوم، وزیر دفاع قطر گفت: هیچ حساسیت منفی در میان قطری ها به دلیل حضور پایگاه نظامی ترکیه در خاک این کشور وجود ندارد.

 العطیه درگفت و گو با این شبکه همچنین تصریح کرد: روابط دوحه و واشنگتن تاریخی است و آمریکا جایگزینی به جز قطر برای پایگاه هوایی 'العدید' نخواهد یافت.

وزیردفاع قطر تاکید کرد: درصورتی که محاصره کنندگان قطر؛ عربستان، مصر، امارات و بحرین به محاصره این کشور خاتمه ندهند به راهکارهای قانونی بین المللی روی خواهد آورد.

وی افزود: کشورهای محاصره کننده فراموش کرده اند که پیام های توییتری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا موضع رسمی و دائمی وی نیست.

وزیردفاع قطرهمچینین گفت:عربستان و متحدانش با تحریم و محاصره قطر از پشت به قطر خنجر زدند در حالی که در کنفرانس ریاض با حضور دونالد ترامپ از او دعوت و استقبال کردند.

العطیه افزود: قطر در ابتدا راه حل سیاسی برای حل بحران یمن پیشنهاد کرد اما مجبور به پیوستن به ائتلاف عربی ضد یمن شد.

این وزیر قطری درخصوص جنگ یمن، عواقب و هزینه های مالی آن تاکید کرد که راه حل سیاسی تنها راه پایان دادن به بحران یمن است.

«جوزف فوتیل» فرمانده عملیات مرکزی آمریکا درمنطقه که درچارچوب ماموریتش وارد خاورمیانه شده بود در روزهای گذشته در دوحه با مسئولان این کشور از جمله امیر قطر و وزیر دفاع در مورد تلاش های دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم رایزنی کرد.

عربستان، امارات، بحرین و مصر خردادماه در پی انتشار مطالبی منتسب به امیر قطر در رسانه های این کشور، با متهم کردن دولت دوحه به «حمایت از تروریسم» روابط سیاسی خود را با آن کشور ‏قطع کردند و این کشور را مورد تحریم اقتصادی قرار دادند.‏

قطر اقدامات و خواسته کشورهای تحریم کننده را بر خلاف حق حاکمیت ملی خود دانسته و آن را رد کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید