حزب الله لبنان آماده عملیات علیه داعش می شود

کدخبر: ۱۷۷۰۴۶
در حالی که تنها چند ساعت تا سیطره کامل حزب الله لبنان بر تپه‌های عرسال باقی مانده، برخی منابع نیز می‌گویند، این حزب قصد دارد عملیاتی را علیه داعش در تپه‌های شمال شرق از القاع تا بعلبک آغاز کند.
حزب الله لبنان آماده عملیات علیه داعش می شود

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، حزب الله لبنان بعد از شکست جبهه النصره در تپه‌های عرسال اکنون فاصله چندانی با سیطره کامل بر این تپه‌ها ندارد.

المیادین نیز گزارش داد، مقاومت امروز (سه‌شنبه) در پنجمین روز عملیات خود بر وادی کمیل و حمودی و مکعبه الفرن و شعبات النحله و وادی ضلیل البراک در تپه‌های عرسال تسلط یافت.

حزب الله و ارتش سوریه اخیرا عملیاتی را برای بازپس‌گیری قلمون غربی و عرسال آغاز کردند و توانستند پیشروی سریعی در این مناطق داشته باشند.

پیشروی حزب الله همراه با ادامه روند مذاکره با جبهه النصره برای انتقال نیروهایش به داخل سوریه صورت می‌گیرد.

به گفته منابع وابسته به حزب الله، این حزب کنترل کامل منطقه وادی المعیصره و تله الحصن را در دست گرفته است.

حزب‌الله لبنان همچنین روز دوشنبه اعلام کرد، درگیری با جبهه النصره در تپه‌های عرسال رو به پایان است و آن همزمان با ادامه پیشروی در منطقه است به طوریکه حزب‌الله توانسته مناطق جدیدی را به دست بگیرد.

فرماندهی عملیات مقاومت از تمامی افراد مسلح وابسته النصره خواسته تا سلاح خود را زمین بگذارند و خود را تسلیم کنند.

در صورت نهایی کردن جنگ علیه جبهه النصره طی ساعات آتی، حزب الله عملیات را به تپه‌های شمال شرقی از القاع تا رأس بعلبک در نزدیکی عرسال خواهد کشاند جایی که تروریست‌های داعش در آنجا حضور دارند.

حزب الله تلاش می‌کند، سیطره مرزهای بین لبنان و سوریه را به طور کامل به دست گرفته و تروریست‌ها و تکفیری‌ها را از آنجا بیرون براند.

از سوی دیگر، روزنامه الاخبار چاپ لبنان نوشت: ابومالک التلی سرکرده النصره در تپه‌های عرسال خواستار مداخله تعدادی میانجی‌گر برای تکمیل روند تسلیم نیروهایش در جریان درگیری‌های عرسال شده است.

این روزنامه به نقل از منابع امنیتی رسمی نوشت: التلی با یک شخصیت بزرگ عرسال تماس گرفته از این فرد خواسته برای مذاکره نزد وی برود.

این منابع افزودند، التلی به این نتیجه رسیده که جنگ پایان یافته و به دنبال راهی برای حفظ جان خود و بقیه افراد خود است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید