گران‌ترین انتقال دنیای فوتبال موفقیت آمیز خواهد بود؟

کدخبر: ۱۷۷۰۷۳
دو باشگاه رئال مادرید و موناکو بر سر انتقال کایلیان امباپه 18 ساله به سانتیاگو برنابئو در ازای 180 میلیون یورو (160 میلیون یورو + 20 میلیون یورو پاداش نقدی) به توافق نهایی رسیده‌اند.
گران‌ترین انتقال دنیای فوتبال موفقیت آمیز خواهد بود؟

 نشریه «سان» انگلیس مدعی شد پدیده فوتبال فرانسه با قراردادی 6 ساله رئالی شده و در فصل پیش‌رو به طور قرضی در موناکو می‌ماند و در پایان فصل 18-2017 به جمع کهکشانی‌ها اضافه خواهد شد.این انتقال در ازای 161 میلیون پوند عملی شده که از این رقم 17.5 میلیون پوند به عنوان پاداش در صورت قهرمانی در لیگ قهرمانان و لالیگا است. این نشریه انگلیسی دستمزد این بازیکن فرانسوی را 120 هزار پوند در هفته عنوان کرده است. با این شرایط گران ترین قرارداد برای انتقال یک بازیکن فوتبال در جهان منعقد شده است. اما این رقم نجومی باعث پیشرفت این بازیکن خواهد شد؟ و آیا تضمینی است که رئال مادرید با این رقم گزاف و خرید این بازیکن به موفقیت های بیشتری برسد؟

امباپه، یک خامس دیگر می‌شود؟

رئال مادرید چند بازیکن خود را فروخت تا پول‌های خود را بیشتر کند و ضعف استراتژیکی که در مورد خرید کیلیان امباپه داشت را برطرف کند. حالا به وضوح مشخص است که ستاره 18 ساله موناکو گام گذاشتن در مسیر برنابئو را آغاز کرده اما هنوز یک چیز درباره همه اینها نامشخص باقی مانده است. آیا واقعا الان زمان مناسبی برای رفتن چنین بازیکن مستعدی به چنین باشگاهی هست؟ آیا محیط رئال مادرید در این موقعیت که او در حال پیشرفت است، می‌تواند بهترین مکان برای آینده‌اش باشد؟

برای بازیکنی که تا این سن به چنین بلوغی رسیده خارج شدن از فضا و شرایط موناکو برای رشدش فوق‌العاده است. اگرچه در موناکو فضا برای رشد چنین بازیکنی مهیا است و آنها حضور منظم در بازی‌های لیگی کم فشار را تجربه می‌کنند اما بازی در تیم‌هایی چون رئال مادرید به شما حضور در لیگ قهرمانان با تیم‌هایی را پیشنهاد می‌دهد که در تاریخ فوتبال از همه تیم‌های دیگر پر زرق‌وبرق‌تر بوده‌اند. هیچ دیگ سوزانی مانند نیوکمپ و برنابئو در دنیا وجود ندارد. آنها اگر شما در زمان اشتباهی وارد آنها شوید به راحتی می‌توانند بخش زیادی از دوران فوتبال شما را بسوزانند. کافی است به خامس رودریگز ستاره سابق موناکو نگاه کنید تا بهتان ثابت شود.

شکی وجود ندارد که امباپه یکی از مطمئن‌ترین بازیکنانی است که رئال مادرید روی آن سرمایه‌گذاری و روی آینده درخشان او حساب باز کرده است. منچستریونایتد در سال 2004 بر سر وین رونی 18 ساله چنین کاری کرد. نمونه‌های مشابه زیادی وجود دارد. اما یک تفاوت کلیدی میان رونی و امباپه وجود دارد. در یونایتد سرالکس فرگوسن حضور داشت که با برنامه‌ای از پیش طراحی شده می‌خواست ستاره جوان کله شق خود را به مرد اصلی نقشه‌های هجومی تیمش تبدیل کند اما در رئال مادرید فرگوسنی وجود ندارد.

اکنون درباره اینکه رئال مادرید با گرفتن امباپه چگونه می‌خواهد به طور همزمان از او و سه ستاره دیگرش رونالدو، بیل و بنزما استفاده کند، صحبت‌های زیادی وجود دارد؛ بازیکنانی که هماهنگی و ریتمشان تحت تاثیر درخشش ناگهانی ایسکو قرار گرفته و حالا با اضافه شدن امباپه مشخص نیست زیدان چه ایده‌ای برای استفاده از همه این مهره‌های ارزشمند دارد. این وضعیت برای تنها تیمی که توانسته در سیستم جدید لیگ قهرمانان اروپا از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند و دو بار پیاپی قهرمان شود، طبیعی و درست است اما سوال مهمتر اینجاست که چگونه انتقال یک فوق ستاره 18 ساله برای چنین تیمی می‌تواند طبیعی و درست باشد؟ شاید لازم باشد امباپه خودش را در مسیر برنابئو یک بار دیگر بازنگری کند و ببیند آیا رئال می‌تواند به سطحی بالاتر از جایی که اکنون قرار دارد، برسد؟

در مورد زیدان، راضی نگه داشتن همه بازیکنان یکی از مهمترین و بهترین قسمت‌های مربیگری‌اش است و شاید همین مدیریت خوبش بر تیم است که او را به یکی از بهترین مربیان تاریخ رئال مادرید تبدیل کرده است. مثلا او رونالدو، فوق ستاره 32 ساله‌اش که در این مدت همه قابلیت‌های خود را به مربی فرانسوی‌اش نشان داده را مستحق استراحت بیشتری داده تا با توجه به سن و سالی که دارد بتواند بیشتر خود را سرحال نگه دارد.

رئال مادرید هنوز روال تاریخ خود را دنبال می‌کند؛ تیمی که از دهه 50 میلادی خود را پر از ستاره‌های فوتبال دنیا کرد و با آنها به افتخارات زیادی رسید. آنها همیشه آماده بودند تا بهترین بازیکنان دنیا را به خدمت بگیرند. امباپه هم یکی از آنها است که می‌تواند جانشین خلف رونالدو باشد. رونالدو روزی از رئال می‌رود و این اتفاقی است که ناگزیر رخ می‌دهد. او هنوز می‌تواند مانند یک بازیکن جوان اصلی ترین مرد رئال یا هر باشگاه دیگری باشد. همین وضعیت برای امباپه وجود دارد. او روزی بدون اینکه چیزی به او گفته شود، موناکو را ترک می‌کند. اما با وجود جوانی ‌می‌تواند مهره کلیدی هر تیمی باشد یا حتی بایستد و در موناکو به درجه بالاتری برسد. او پتانسیل هر کاری را دارد، به شرط آنکه اجازه دهد کاملا به اوج برسد و شکوفا شود. حتی رئال هم این پتانسیل را دارد که رکورد نقل و انتقالات دنیا را ویران کند اما آیا زمان مناسبی برای رسیدن این دو پتانسیل قدرتمند فوتبال دنیا به یکدیگر است؟ آیا آنها برای اوج گرفتن در این تابستان باید این استعداد استثنایی دنیا را به هر قیمتی از آن خود کنند؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید