چالش بزرگ جمعه شب استقلال

کدخبر: ۱۷۷۰۹۲
در حالی که چیزی تا آغاز لیگ هفدهم باقی نمانده است نگاهی دقیق تر به بازی های حساس هفته نخست رقابت های لیگ هفدهم می اندازیم. به سراغ جدال صنعت نفت آبادان و استقلال تهران می رویم. دیدار حساسی که ساعت 21 جمعه در ورزشگاه تختی آبادان رو در روی هم قرار می گیرند.
چالش بزرگ جمعه شب استقلال

این دو تیم 12 بار در تاریخ لیگ برتر رو در روی هم قرارگرفته اند که سهم هرکدام از دو تیم 6 برد بوده و هیچ گاه نشده که یک بازی آبی و زردها برنده نداشته باشد. نکته جالب توجه این است که هر کدام از تیمها موفق شده اند در تهران و آبادان سه برد و سه باخت را بدست بیاورند.

اما وقتی ریزتر به 6 دیدار در آبادان نگاه می کنیم متوجه می شویم که یک اتفاق شاید عجیب رخ داده باشد. آبی های تهرانی در سه جدال نخستی که در آبادان داشتند سه شکست نصیبشان شد. اما از بازی چهارم به بعد ورق برگشت و داستان عوض شد. قبح ابادان برای تیم پرطرفدار تهرانی شکست و آنها توانستند سه بازی بعد را با پیروزی پشت سر بگذارند.

آخرین باخت‌ابی ها دوم آذرماه سال 90 بود. یعنی 2016 روز پیش. یعنی 5 سال و هفت ماه و 15 روز قبل که با نتیجه دو بر صفر در فصل 89-90 شکست خوردند. از فردای این روز دیگر استقلال در آبادان تصمیم گرفت که فقط با سه امتیاز بازگردد. دو برد 2-1 و یک پیروزی 3-0 در فصل قبل باعث شده تا حالا امید زیادی برای برد تیم منصوریان وجود داشته باشد.

گرچه باید دانست که این ها همه فقط آمار و ارقام است که روزی ثبت می شوند و روزی شکسته می شوند. این صنعت نفت با این مهره ها و در این هوای گرم و پزنده؛ شکست دادنش کار شاقی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید