برانکو: می‌خواهیم این فصل بیشترین قهرمانی را داشته باشیم

کدخبر: ۱۷۷۱۶۶
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس مدعی شد تیمش در فصل پیش‌رو به دنبال بیشترین قهرمانی است.
برانکو: می‌خواهیم این فصل بیشترین قهرمانی را داشته باشیم

برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل فولاد خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  قبل از هر چیز بابت تأخیر در نشست خبری عذرخواهی می‌کنم. همه می‌دانیم از فردا مسابقات لیگ آغاز خواهد شد و به همین خاطر هم من امروز به باشگاه پرسپولیس رفتم و  جلسه مهمی را با مسئولان در مورد موضوعات مختلف مربوط به این فصل داشتیم، راجع به اینکه عملکرد باشگاه باید به چه شکلی باشد.

می‌خواهیم این فصل بیشترین قهرمانی را داشته باشیم

وی در ادامه افزود: ما مقدمه این فصل را با بازی خیلی قشنگ با نفت تهران در سوپرجام شروع کردیم. خیلی خوشحالم به خاطر اولین قهرمانی در فصل جدید. بابت آن یک بار دیگر باید به بازیکنانم تبریک بگویم. من ابتدای فصل گذشته و این فصل اعلام کردم که چه اهدافی داریم. در این فصل اهداف ما این خواهد بود که حداکثر بازی‌ها را ببریم و بیشترین قهرمانی را داشته باشیم.

بی‌صبرانه منتظر شروع فصل هستیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطر نشان کرد: ما پرسپولیس هستیم و طبیعی است تمام فشارهایی که به ما و بازیکنان می‌آید تحت کنترل‌مان قرار داشته باشد. این فشارها کاملاً طبیعی است و پرواضح است که ما به آنها واقف هستیم. بازیکنان من نشان دادند می‌توانند تحت سخت‌ترین فشارها بهترین عملکردشان را ارائه بدهند، گرچه حالا زمانی است که آماده بازی کردن شده‌ایم و خوشحال هستیم بابت شروع فصل جدید و بدانید ما بی‌صبرانه منتظر شروع فصل هستیم.‌

همیشه تیم‌های قهرمان در فصل جدید با سخت‌ترین بازی‌ها مواجه می‌شوند

برانکو ایوانکوویچ با اشاره به بازی تیمش مقابل فولاد تصریح کرد: در مورد بازی ما با فولاد تجربه‌ام می‌گوید که این بازی یکی از سخت‌ترین بازی‌های ماست، به ویژه اینکه در خانه برگزار می‌شود. دلیلش این است که ما قهرمان قاطع فصل پیش هستیم و اگر شما لیگ‌های معتبر دنیا را دنبال کنید می‌بینید همیشه تیم‌های قهرمان در فصل جدید با سخت‌ترین بازی‌ها مواجه می‌شوند.

فشاری که روی تیم ما وجود دارد کارمان را بسیار سخت می‌کند

وی ادامه داد: در خیلی از لیگ‌ها در همان هفته‌های ابتدایی بارها اتفاق افتاده که تیم‌های ضعیف‌تر همه را غافلگیر می‌کنند. همین فشاری که روی تیم ما وجود دارد، واقعاً کار را بسیار سخت می‌کند و من این موضوع را به بازیکنانم گفته‌ام که تیم‌های ضعیف‌تر در هفته‌های ابتدایی می‌توانند کارهای خارق‌العاده انجام دهند. همین تیم فولاد فصل پیش در ورزشگاه آزادی کم مانده بود ما را ببرد و در دقایق پایانی با گل امیری توانستیم بازی را به تساوی بکشانیم.

هر تیمی مقابل پرسپولیس بهترین عملکرد خود را دارد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره شرایط تیم فولاد نیز یادآور شد: فولاد این فصل مربی جدید آورده است، اما این مربی از همان شهر است و خیلی خوب باشگاه فولاد را می‌شناسد و بازیکنان فولاد درکمترین زمان خود را با تفکرات سرمربی جدید تطبیق می‌دهند. ضمن اینکه تیم‌های لیگ برتری در این چند روز اخیر در حال تقویت خود بودند و این روند ادامه دارد. من بازی دوستانه تیم‌های فولاد با گل‌گهر و سپیدرود رشت را آنالیز کرده‌ام و مسلماً این بازی‌های دوستانه نمی‌تواند آنالیز دقیقی داشته باشد، آنچه می‌دانیم این است که هر تیمی مقابل پرسپولیس بازی می‌کند بهترین عملکرد خود را ارائه می‌دهد.

فولاد در 10 سال اخیر یکی از بهترین باشگاه‌های ایران بوده است

برانکو همچنین تصریح کرد: ما به بازی فردا از این دید نگاه می‌کنیم که فولاد در 10 سال اخیر در کنار سپاهان یکی از بهترین باشگاه‌های ایران بوده است و از این رو انتظار یک بازی سخت و درگیرانه را داریم. البته بازیکنان ما هم حداکثر توان و انگیزه خود را برای این بازی به کار خواهند گرفت.

فرصت پیش بیاید منشا مقابل فولاد 10 تا 15 دقیقه بازی می‌کند

وی وضعیت تیمش را مطلوب خواند و خاطر نشان کرد: همه بازیکنان ما به غیر از سیدجلال حسینی در شرایط آمادگی قرار دارند و تنها حسینی از یک کشیدگی مختصر در ناحیه همسترینگ رنج می‌برد. گادوین منشا نیز در رقابت برای بازی قرار گرفته است و علی‌رغم اینکه از آمادگی کافی برخوردار نیست، اما اگر فرصت پیش بیاید مقابل فولاد 10 تا 15 دقیقه بازی می‌کند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص عدم حضور فرشاد احمدزاده در لیست 18 نفره این تیم گفت: فرشاد احمدزاده در لیست ما قرار دارد همان‌طور که منشا نیز در لیست قرار گرفته است. منشا امروز تحت نظر پزشک خود کنترل و مشخص شد که می‌تواند برای ما بازی کند.

از زیر بار انتظار هواداران شانه خالی نمی‌کنیم، گرچه می‌دانیم کارمان خیلی خیلی سخت است

برانکو در پاسخ به این سؤال که با توجه به عملکرد خود پرسپولیس در فصل گذشته و بالا رفتن انتظار هواداران در خصوص اینکه آنها حالا به دنبال قهرمانی آسیا هستند چه توضیحی دارد، اظهار داشت: من نیز موافق این هستم که انتظار هواداران بسیار بالا رفته است و این انتظار سال به سال بیشتر و بیشتر می‌شود. هدف ما همان‌طور که عرض کردم کسب بیشترین برد در این فصل است، اما در کنار این بردها ارائه بازی زیبا نیز به خاطر هواداران در اولویت ما قرار دارد. ما از دو فصل گذشته تا به حال در دستیابی به اهداف‌مان موفق بودیم و طبیعی است که این راه را ادامه بدهیم. هواداران نیز درخواست‌های خود را در خصوص قهرمانی آسیا دارند و ما نیز از این مسئولیت شانه خالی نمی‌کنیم و می‌دانیم انتظار آنها قهرمانی پرسپولیس در آسیاست و هیچ وقتی این موضوع را پنهان نکردیم، اما می‌دانیم کارمان خیلی خیلی سختی داریم.

ما نشان دادیم مقابل رقبای آسیایی چیزی کم نداریم

وی افزود: هشت تیمی که به این مرحله از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا (مرحله یک چهارم نهایی) راه یافته‌اند هر کدام توانایی قرار گرفتن در موقعیت قهرمانی را دارند. همان‌طور که همه هواداران پرسپولیس دیدند ما در گروهی قرار گرفته بودیم که بسیار سخت بود و از گروه‌مان پرسپولیس و الهلال توانستند به جمع هشت تیم برتر آسیا راه پیدا کنند. ما نشان دادیم در مقابل رقبای خود چیزی کم نداریم اگرچه حتی از یک بازیکن خارجی بهره نمی‌بردیم. حالا نیز از رسانه‌ها انتظار کمک داریم و مطمئن هستیم حمایت هواداران‌مان نیز همراه‌مان است. هواداران سال گذشته از ما حمایت کردند و در دیدار سوپرچام نیز تعدادی از آنها با حضور در ورزشگاه این حمایت را ادامه دادند. در دیدار با فولاد نیز ما انتظار حمایت هواداران را داریم و دوست داریم همانند دو سال گذشته آنها همراه ما باشند. در دو فصل اخیر هواداران ما یار دوازدهم تیم ما بودند و امیدواریم امسال هم این یار دوازدهم را به خوبی کنار خودمان ببینیم. همانطور که من بارها اعلام کردم مهمترین مسئله در باشگاه هواداران هستند.

جواب سؤالات فرضی را نمی‌دهم!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به اینکه امروز رسماً اعلام شد پرسپولیس و هشت تیم دیگر با توجه بدهی خارجی اجازه استفاده از بازیکنان جدید خود را در هفته اول نخواهند داشت، عنوان کرد: من نمی‌توانم این سؤال را جواب بدهم، چون اطلاعی از باشگاه کسب نکردم. شاید در این خصوص مدیر رسانه‌ای باشگاه پرسپولیس بهتر بتواند جواب بدهد. این سؤالات، سؤالات فرضی است و من نمی‌توانم جواب آن را بدهم، اما اگر نتوانیم از بازیکنان خارجی خود استفاده کنیم دچار مشکل می‌شویم، ما در این فصل چهار پنج بازیکن جذب کردیم و امیدواریم بتوانیم از آنها استفاده کنیم.

مدیررسانه‌ای باشگاه پرسپولیس در توضیح این مسئله خاطر نشان کرد: این بحث‌ها از مدت‌ها قبل مطرح شده و طبق آخرین صحبتی که آقای طاهری با تاج و ساکت انجام داده است باشگاه پرسپولیس غیر از پرونده ژوزه که حکم آن صادر شده بدهی جاری دیگری در فیفا و CAS ندارد. ما از سال گذشته هشت میلیارد بدهی خود را پرداخت کردیم و در حال حاضر بدهی جاری نداریم. سال گذشته خطر کسر امتیاز برای پرسپولیس وجود داشت، اما با حل کردن مشکلات پرونده‌ها از کسر شش امتیاز از پرسپولیس جلوگیری کردیم.

فصل گذشته را با 13 بازیکن پشت سر گذاشتیم!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس راجع عدم حضور مهدی طارمی در تمرینات آماده‌سازی سرخپوشان و اینکه آیا او قصد تنبیه این بازیکن تیمش را ندارد، گفت: تشکر می‌کنم بابت این سؤالی که پرسیدید. قبل از هر چیز باید از سعید فتاحی تشکر کنم بابت برنامه‌ریزی خوبی که داشت. او برای ما در چهار بازی اول هر هفت روز یک بار بازی گذاشت تا در شرایط بهتری خود را برای بازی با الاهلی آماده کنیم. باید بگویم که ما پنج هفته تمرینات آماده‌سازی داشتیم، تعداد بازی‌های دوستانه‌مان نیز کم بود و بعد از یک فصل سنگین مجبور بودیم 18 روز به بازیکنان استراحت بدهیم، چرا که ما فصل قبل را با 13 بازیکن پشت سر گذاشتیم. به این خاطر برای این فصل تیم را تقویت کردیم. شجاع خلیل‌زاده، شایان مصلح، گادوین منشا، سیامک نعمتی و پنج بازیکن جوان نفراتی بودند که به لیست ما اضافه شدند و حالا نیمکت خوبی داریم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید