آزمایش تکنولوژی وایرلس 5G

کدخبر: ۱۷۷۳۱۲
رگولاتوری FCC اخیراً جواز لازم را در اختیار اپل قرارداده تا این کمپانی، تست تکنولوژی 5G خود را آغاز کند و به جمع کمپانی هایی بپیوندد که ازهمین حالا در تلاش برای رساندن این تکنولوژی نسل جدید به دست مردم هستند.
آزمایش تکنولوژی وایرلس 5G

در حال حاضر، اسپرینت برای راه اندازی سرویس 5G خود در سال 2019 برنامه ریزی کرده و T-Mobile هم هدف گذاری خود را روی سال 2020 میلادی گذاشته است. AT&T و ورایزن هم از دیگر بازیگران این حوزه به حساب می آیند.

اپل مشغول توسعه پهنای باندی با امواج میلی متری و فرکانس بالاتر و طول موج کمتر نسبت به آن چیزی است که T-Mobile و اسپرینت، شبکه خود را رویشان متمرکز کرده اند. با این همه، این کمپانی ها و دیگر کمپانی های مشابه، طیف های موج های میلی متری متفاوتی را در اختیار خود درآورده اند. تکنولوژی این ریزموج ها این امکان را برای سرویس دهندگان 5G فراهم می آورد که انتقال دیتای حجیم تر را با سرعت بیشتری محقق سازند.

اما این نوع از سیگنال ها به راحتی قادر به عبور از اشیا نبوده و نیازمند خط دید مستقیم هستند؛ مسئله ای که به پیچیدگی توسعه این تکنولوژی می افزاید.در حالی که اپل به تازگی وارد حوزه 5G شده، فیسبوک، گوگل، سامسونگ و Starry همگی از مدت ها پیش مشغول کار روی شبکه های خود بوده اند.

مستنداتی که اپل در اختیار FCC قرار داده، شامل اطلاعاتی درباره چگونگی عمل کردن این سرویس 5G نیستند اما کمپانی ساکن کوپرتینو حالا اجازه دارد که تکنولوژی خود را در دو منطقه نزدیک به کالیفرنیا آزمایش کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید