خودنمایی کالای «بایرن مونیخ» در بازار های شرق آسیا

کدخبر: ۱۷۷۳۱۹
تیم فوتبال بایرن مونیخ تا روز ٢٨ ژوئیه در سفر ١٢ روزه خود در شرق آسیا به سر مى‌برد. با این حال موج انتقادها از برقرارى این تور تبلیغاتى، مسئولان بایرن مونیخ را با چالشی جدى روبرو کرده است.
خودنمایی کالای «بایرن مونیخ» در بازار های شرق آسیا

 تیم فوتبال بایرن مونیخ، رکورد دار قهرمانى فوتبال بوندس‌لیگاى آلمان، در چارچوب روند آماده سازى خود براى فصل جدید فوتبال باشگاه‌هاى آلمان و لیگ قهرمانان اروپا، در سفری درازمدت در خاوردور به سر مى‌برد. این تور که از روز ١۶ ماه ژوئیه با پرواز به کشور چین آغاز شده است، برگزارى چندین دیدار دوستانه و حضور در مراسم تبلیغاتى فراوانى را در برمی‌گیرد.

به گزارش دویچه وله، اما فراتر از جوانب ورزشى، انگیزه اقتصادی نیز از عوامل مهم دیدار تیم بایرن مونیخ از کشورهاى چین و سنگاپوراست. تعهدات فراوان باشگاه بایرن مونیخ با حامیان مالى خود، حضور هر چه بیشتر فوق ستارگان تیم پرآوازه فوتبال آلمان را در “بازارهاى بین‌المللى” و خارج از قاره اروپا، الزامى کرده است.

 در پى کامیابى‌هاى فوق‌العاده بایرن مونیخ در فوتبال آلمان و اروپا در طول پنج دهه گذشته، این باشگاه به یک برند و مارک برجسته جهانى با میلیون‌ها طرفدار در سرتاسر جهان تبدیل شده است. بازاریابان باشگاه بایرن مونیخ براى حفظ و ادامه رشد “کالاى بایرن مونیخ”، خودنمایى این تیم در “بازارهاى” آسیا و آمریکا را در تقویم برنامه‌هاى ثابت سالانه باشگاه قرار داده‌اند.

در قسمت نخست سفر اکیپ بایرن مونیخ به آسیاى شرقى، برگزارى دو دیدار دوستانه در کشور چینبرنامه‌ریزی شده بود. بایرنى‌ها در نخستین دیدار خود در ضربات پنالتى مغلوب تیم آرسنال لندن از انگلیس و سپس ٣ روز بعد از آن در روز ٢٢ ژوئیه نیز متحمل شکست سنگین ۴ بر صفر در برابر تیم آ.ث. میلان ایتالیا شدند.

دیگر بهاى سنگین ورزشى که گریبان‌گیر بایرن مونیخ در سفر به چین شده است، مصدومیت سنگین براى تیاگو آلکانترا و خوآن برنات، ملى‌پوشان اسپانیایى بایرن مونیخ است. در حالى که تیاگو در هنگام تمرین تیم آسیب جدى دید، برنات نیز در بازى مقابل آ.ث. میلان مصدوم شد. این دو بازیکن از ادامه سفر با بایرن مونیخ بازماندند و پس از بازگشت زودهنگام به آلمان، مورد معالجه و عمل جراحى نیز قرار گرفتند. برنات دستکم ٢ ماه از حضور در میدان بازى دور خواهد ماند.

ادامه سفر به سنگاپور و انتقاد اولى هونس از سفر

تیم فوتبال بایرن مونیخ پس انجام دو بازى در کشور چین و خودنماىى در مراسم متعدد تبلیغاتى، راهى کشور سنگاپور شد. بایرن در نخستین دیدار دوستانه و تبلیغاتى خود در سنگاپور با نتیجه ٣ بر ٢ مقابل تیم انگلیسى چلسى لندن پیروز شد. آخرین بازى این تیم در سنگاپور قبل از بازگشت به آلمان، روز ٢٧ ژوئیه در برابر تیم اینتر میلان از ایتالیا است.

حضور همزمان تیم‌هاى آ.ث. میلان، آرسنال، چلسى و اینترمیلان در سفر خاور دور تیم بایرن مونیخ، نمایانگر رقابت باشگاه‌هاى محبوب و پرطرفدار اروپایى در جذب بازار آسیایى است. مدیران اقتصادى بایرن مونیخ معتقدند که سقف درآمدسازى این باشگاه در بازار داخلى در آلمان و اتحادیه اروپا دیگر از فضاى رشد چشمگیرى برخوردار نیست و بایرنى‌ها براى حفظ موقعیت بلندپروازى ورزشى و اقتصادى خود، به حضور موثر در بازارهاى دیگر جهانى نیازمندند.

اما اولى هونس، رئیس باشگاه بایرن مونیخ در پى مصاحبه هاى خود در چارچوب سفر بایرن مونیخ، با اظهارات جنجالى توجه مطبوعات را جلب کرد. هونس اشاره کرد که با توجه به اولویت منافع اقتصادى و اهمیت حفظ محبوبیت جهانى براى بایرن مونیخ، هویت و منافع ورزشى این باشگاه نیز نباید صدمه ببینند.

وى همچنین افزود که تا کنون چنین تقویم سنگینی از برنامه‌ها را که مملو از مراسم تبلیغاتى براى تیم است ندیده است و این روند در سال‌هاى آتى “خود به خود” ادامه نخواهد داشت.

تیم فوتبال بایرن مونیخ در دیدار افتتاحیه فصل جدید بوندس‌لیگا، روز ١٨ ماه اوت میزبان تیم بایر لورکوزن است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید