محتوای آموزشی مشخص برای پیش دبستانی هر منطقه

کدخبر: ۱۷۷۴۱۲
مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی گفت: تولید محتوا در دوره پیش دبستانی غیرمتمرکز و متناسب با نیاز‌های هر منطقه ارائه می‌شود.

رخساره فضلی مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد محتوای آموزشی این دوره و چگونگی دسترسی به آن اظهار کرد: طبق اساسنامه دوره پیش دبستانی تولید محتوا در این دوره غیرمتمرکز است و با توجه به شرایط استانی، فرهنگی و متغیرهایی از این قبیل ارائه می شود.

وی ادامه داد: در استان ها کمیته ای برای تولید محتوا شکل گرفته که براساس معیارها و شرایط موجود در راهنمای برنامه محتوا تولید و توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تایید شود.

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی با بیان اینکه ورود محتوای آموزشی موجود در لیست کتابنامه رشد به کلاس‌های پیش دبستانی مانعی ندارد، گفت: هر کتابی که مجوز سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی را داشته باشد می تواند در مراکز پیش دبستانی برای نوآموزان ارائه شود.

فضلی تصریح کرد: در سایر محتواها و کتاب هایی که برای دوره پیش دبستانی توسط انتشارات مختلف تولید می شود برای افزایش مخاطبان مسائلی با محوریت آموزش الفبا و اعداد مورد توجه قرار می گیرد.

وی در رابطه با وضعیت کنونی محتوای آموزشی استاندارد در دوره پیش دبستانی یادآور شد: عموما استان ها محتوایی استاندارد با معیارهایی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی  را در اختیار دارند و برخی از استان ها که چنین محتوایی را ندارند در حال آماده سازی آن هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید