آیا دوازه بان پرسپولیس خوش‌شانس است؟

کدخبر: ۱۷۷۸۲۰
بیشترین کلین‌شیت و کمترین گل‌خورده، علیرضا بیرانوند را تبدیل به بهترین گلر فصل گذشته فوتبال ایران کردند.
آیا دوازه بان پرسپولیس خوش‌شانس است؟

 آمار علیرضا با اختلافی فاحش بهتر از سایر رقبا به نظر می‌رسد و معرفی او به عنوان دروازه‌بان برتر فصل، ابدا تعجب‌برانگیز نیست اما مرور فصل گذشته، هواداران فوتبال ایران را به واکنش‌های استثنایی پرشماری از این دروازه‌بان نمی‌رساند. مرد بااستعداد خط دروازه پرسپولیس، کمتر از همه سنگربانان دیگر لیگ برتر گل دریافت کرده اما کمتر از همه آن‌ها نیز تحت فشار قرار داشته است. فصل درخشان خط دفاعی پرسپولیس، باعث شده بیرانوند درون دروازه قرمزپوشان با دردسر چندانی مواجه نشود و کار دشواری برای کلین‌شیت کردن نداشته باشد.

 بدون تردید او پتانسیل تبدیل‌شدن به یکی از بزرگ‌ترین دروازه‌بانان در نسل خودش را دارد اما تا امروز در لباس پرسپولیس بیشتر از آن‌که بی‌نقص باشد، خوش‌شانس بوده است. هم در پرسپولیس و هم در تیم ملی، بیرانوند از موهبت یک دفاع تیمی سازمان‌یافته بهره برده است. دفاعی که خطر روی دروازه این گلر را به حداقل رسانده و آرامش کامل را برای او به ارمغان آورده است. بیرانوند در ماه‌های گذشته انتخاب اول کارلوس کی‌روش برای دروازه تیم ملی بوده و از آن‌جایی که فصل جدید را با بسته‌نگه‌داشتن 180 دقیقه‌ای دروازه آغاز کرده، بعید به نظر می‌رسد تا قبل از جام جهانی روسیه این جایگاه مهم را از دست بدهد.

 با این وجود رقبای این سنگربان به سختی تلاش می‌کنند تا از هر لغزش احتمالی او به سود خودشان استفاده کنند. حالا دیگر انتظارها از بیرانوند اوج گرفته‌اند و گل نخوردن، برای ستایش از مرد شماره یک پرسپولیس کافی به نظر نمی‌رسد. او باید نشان بدهد که آمار نبوغ‌آمیزش در فصل گذشته، با یک خط دفاعی ضعیف‌تر نیز دست‌یافتنی بوده است. برای متقاعدشدن در مورد شایستگی علیرضا برای پوشیدن لباس دروازه‌بان اول تیم ملی، هنوز به سوپرواکنش‌های بیشتری از این دروازه‌بان نیاز است. مردی که هنوز در لحظه‌های حساس آزمایش نشده است. چرا که خط دفاعی قرمزها اساسا همیشه او را از موقعیت‌های حساس فراری داده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید