شکایت لالیگا از پاریس در صورت انتقال نیمار

کدخبر: ۱۷۷۸۲۲
اگر انتقال رکوردشکن نیمار فوق‌ستاره بارسلونا به پاری سن ژرمن واقعا انجام شود، سازمان لیگ اسپانیا از این باشگاه فرانسوی به یوفا شکایت خواهد کرد.
شکایت لالیگا از پاریس در صورت انتقال نیمار

 خاویر تبارس رییس لالیگا روز یکشنبه اعلام کرد که اگر این انتقال صورت بگیرد با استناد به ضوابط «فایننشال فیرپلی» (بازی جوانمردانه مالی) به یوفا شکایت خواهد کرد.

 تباس به روزنامه ورزشی «ال موندو دپورتیوو» چاپ بارسلونا گفت: «لیگ شکایت خواهد کرد چون اینجا پای رقابت‌پذیری در میان است. الان این گریبان بارسا را گرفته. فردا شاید رئال مادرید یا اتلتیکو مادرید هم به مشکل بخورند.» رییس لالیگا از پی‌اس‌جی ایراد می‌گیرد که اگر واقعاً رقم ۲۲۲ میلیون یورو را برای آزادسازی نیمار ۲۵ ساله بپردازد، نمی‌تواند قوانین فایننشال فیرپلی را رعایت کند.

 طبق مقررات فایننشال فیرپلی یک باشگاه در مدت سه سال تنها می‌تواند ۳۰ میلیون یورو زیان ثبت کند. و از نظر آقای تباس پاریس با پرداخت این مبلغ برای یک بازیکن قطعاً دخل و خرجش بهم خواهد ریخت و بیش از این‌ها ضرر خواهد کرد.

 گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال فعلا پاول پوگبا فرانسوی است که سال گذشته در ازای ۱۰۵ میلیون یورو از یونتووس به منچستر یونایتد پیوست. نیمار تا سال ۲۰۲۱ با بارسلونا قرارداد دارد. او در سال ۲۰۱۳ با پرداخت مبلغ ۸۶٫۲ میلیون یورو توسط بارسلونا از اف‌ث سانتوس برزیل به خدمت گرفته شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید