حزب‌الله:ما با تروریسم می‌جنگیم نه آمریکا

کدخبر: ۱۷۷۸۷۳
مسئولان حزب‌الله لبنان اعلام کردند که رئیس‌جمهور کنونی آمریکا به طور کلی منطقه را نادیده گرفته و این حزب‌الله است که با تروریسم می‌جنگد نه آمریکا.

به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: زمانی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا حزب‌الله لبنان را در لیست واحدی در کنار داعش و القاعده قرار داد و دولت لبنان را به عنوان شریک خود در جنگ علیه آن‌ها دانست، شاید میزان پیچیدگی موضع لبنان را درک نکرده بود.

برای همین برخی مسئولان حزب‌الله روز شنبه گروهی از خبرنگاران را در بازدید از مناطق جنگی و توضیح تحولات اخیر در عرسال همراهی کردند تا به آن‌ها توضیح دهند که این حزب‌الله است که با تروریسم می‌جنگد نه آمریکا.

این مسئولان اعلام کردند که آمریکا با روش‌های مختلف از تروریسم حمایت می‌کند.

این روزنامه نوشت: بازدید از تپه‌های عرسال نشان دهنده نفوذ روزافزون حزب‌الله در لبنان است چراکه همچنان کارآمدترین نیروی نظامی و بهترین از نظر تسلیحاتی است و توانایی حمله در هر مکانی از کشور را دارد.

واشنگتن پست در ادامه نوشت: این بازدید همچنین پیچیدگی فضای سیاسی و نظامی لبنان را نشان داد. آمریکا اعضای حزب‌الله لبنان را تروریست می‌داند. اگر دولت دونالد ترامپ بتواند از باتلاق این پیچیدگی بیرون بیاید شاید قدرت لبنان برای دوری از تنش‌های منطقه را درک کند. اظهارات ترامپ درباره حزب‌الله در جریان دیدار وی با سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان ایراد شد. ترامپ گفته بود که لبنان در خطوط مقدم جنگ با داعش و القاعده و حزب‌الله است. او این اظهارات را گفت بدون اینکه درک کند که حریری پیشتر به نوعی برای رسیدن به پست نخست وزیری با حزب‌الله ائتلاف کرد.

این اظهارات همزمان با پایان عملیات حزب‌الله در عرسال برای بیرون راندن جبهه النصره ایراد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید