نظر رهبر انقلاب درباره‌ «سوغاتی حجاج»

کدخبر: ۱۷۸۰۶۳
با توجه به اینکه متاسفانه هر ساله، تعداد زیادی از حجاج در سفر حج تمتع، وقت زیادی از زمان باارزش سفر خود را صرف بازارگردی و خرید سوغات از عربستان می‌کنند لذا در این مطلب اقدام به انتشار نظر رهبر معظم انقلاب درباره‌ سوغاتی حجاج کردیم.

به گزارش تسنیم؛ نخستین گروه از حجاج کشورمان روز یکشنبه هفته جاری (هشتم مرداد ماه) از بندرعباس عازم عربستان شدند و مراسم بدرقه رسمی حجاج کشورمان نیز در روز دوشنبه با حضور رئیس سازمان حج و سرپرست حجاج ایرانی از فرودگاه امام خمینی تهران انجام شد.

امسال بیش از 80 هزار نفر از کشورمان عازم سفر بیت‌الله الحرام می‌شوند.

با توجه به اینکه متاسفانه هر ساله، تعداد زیادی از حجاج در این سفر، وقت زیادی از زمان باارزش سفر خود را صرف بازارگردی و خرید سوغات از عربستان می‌کنند، در این مطلب اقدام به انتشار نظر رهبر انقلاب درباره‌ سوغاتی حجاج کردیم.

رهبر معظم انقلاب در این باره اظهار داشتند: «بعضی‌ها قبل از اینکه سفر مکه بروند، سوغاتی‌های سفر را در اینجا میخرند ـ کار خوبی است ـ نگه میدارند؛ بعد که برگشتند، همان‌هایی را که در بازار شهر خودشان تهیه کرده‌اند، به عنوان سوغاتی می‌دهند؛ هدیه‌ سفر است دیگر، خوب است، این کار، خیلی کار خوبی است.

بعضی‌ها به عنوان چیز متبرک، از آنجا سوغاتی می‌آورند؛ تبرکی ندارد؛ این جانمازهایی که در سنندج و کردستانِ خودمان می‌بافند، بمراتب از جانمازهایی که از آنجا می‌آورند، بهتر است؛ برادر خودتان را تقویت کنید.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید