کویت استفاده ایران از آبهای این کشور برای تسلیح حوثی‌ها را رد کرد

کدخبر: ۱۷۸۱۱۳
وزارت خارجه کویت ادعای رویترز درباره مسیرهای جدید سپاه برای ارتباط با حوشی های یمن را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، وزارت خارجه کویت اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه ایران از آب های کویت برای انتقال سلاح و مستشار نظامی به انصار الله یمن استفاده می کند را تکذیب کرد.

یک منبع مسئول در وزارت خارجه کویت با اعلام این خبر افزود: آب های منطقه ای کویت تحت کنترل نیروی دریایی و گارد ساحلی کویت قرار دارد و به صورت ۲۴ ساعته و با تمامی ابزارهای کنترل، نظارت می شود.

بنا بر اعلام این منبع، کویت تاکنون فعالیت های مشکوکی در مناطق دریایی تحت کنترل خود مشاهده نکرده است. این منبع از رسانه های مختلف خواست که در انتشار اخبار دقت بیشتری داشته باشند و هر نوع خبر اشتباه و دروغینی را منتشر نکنند.

لازم به ذکر است رویترز در گزارشی مدعی شده است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مسیرهای دریایی جدیدی در خلیج فارس برای انتقال سلاح و مهمات به حوثی ها در یمن استفاده می‌کند.

این رسانه غربی می نویسد که سپاه پاسداران در ۶ ماه گذشته از طریق آب های آزاد بین کویت و ایران برای حمل تسلیحات به حوثی ها استفاده کرده است. رفت‌ و آمد از این آب ها خطر مواجهه با کشتی های بین المللی در حال گشت زنی در مسیرهای دریایی بین المللی را به دنبال دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید