وزیر ورزش: احتمال حضور زنان در استادیوم زیاد است

کدخبر: ۱۷۸۱۳۰
بخشی از زنان فوتبالیست کشور از رئیس‌جمهور خواسته‌اند مقدمات حضور آنان در استادیوم آزادی برای بازی ایران-سوریه فراهم شود تا در جشن صعود به جام جهانی شریک باشند. وزیر ورزش هم می‌گوید احتمال فراهم شدن بستر حضور زنان در استادیوم‌ها زیاد است اما این اتفاق در بازی ایران-سوریه، آخرین بازی ایران در مقدماتی جام جهانی نخواهد افتاد.
وزیر ورزش: احتمال حضور زنان در استادیوم زیاد است

مسعود سلطانی‌فر در گفت‌وگوی با روزنامه شهروند گفته: «من شخصا به حل مشکل ورود زنان به ورزشگاه‌ها خوشبین هستم؛ البته چنانچه همگرایی و همفکری وجود داشته باشد و تفاهم ایجاد شود، قطعا مراجع مختلف و کانون‌های تاثیرگذار دراین‌باره صاحب‌نظر هستند اما اگر به قول شما بخواهم شفاف جواب بدهم، باید بگویم بله؛ احتمال حضور زنان در ورزشگاه‌ها زیاد است.»

با وجود احتمال بالای حضور زنان در استادیوم‌ها سلطانی‌فر می‌گوید برنامه‌ای برای این حضور و پاسخ به درخواست زنان فوتبالیست در بازی ایران-سوریه وجود ندارد: «برای آن بازی هیچ برنامه‌ای نداریم. اخیرا نامه‌ای هم برخی زنان فوتبالیست نوشته بودند که از این پیشنهادها و تقاضاها زیاد است و طبیعتا ما روی آنها کار و بررسی می‌کنیم. قویا اعلام می‌کنم در بازی با سوریه زنان به ورزشگاه نمی‌روند.»

با وجود سخنان سلطانی‌فر حمایت از درخواست زنان فوتبالیست هم‌چنان ادامه دارد و حتی برخی از فوتبالیست‌های تیم ملی از آن‌ها حمایت کرده‌اند. صحبت‌های وزیر ورزش می‌تواند هم نقطه امیدواری برای زنان باشد که بالاخره به ورود به استادیوم نزدیک شده‌اند و هم مایه ناامیدی که به درخواست‌های زنان فوتبالیست جواب مثبت داده نشده است. حضور کاملا زنانه در بازی ایران-سوریه یکی از پیشنهادهای مطرح شده برای شکستن طلسم حضور زنان در آزادی است، چرا که همیشه گفته شده است بستر حضور خانواده‌ها مطرح نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید