باید با درخت های خیابان ولیعصر خداحافظی کنیم؟

کدخبر: ۱۷۸۳۵۹
سازمان بازرسی کشور اعلام کرده است برخی از ساخت و سازهای شهرداری سبب از‌بین‌رفتن درختان خیابان ولیعصر شده است.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه شرق در ادامه نوشت: هر چند وقت یک بار هم خب بریده‌شدن چند درخت چنار ولیعصر شنیده می‌شود، اما بدون سروصدا. کسبه و اهالی خیابان ولیعصر، خبرها و عکس‌هایی از کُنده‌های به‌جامانده چنارهای ولیعصر در شبکه‌های مجازی گذاشته‌اند و می‌گویند که در طول ١٠ روز اخیر، چندین مورد قطع درخت را به چشم خود دیده‌اند: «سه‌شنبه عصر بود که آمدند روبه‌روی یک فروشگاه بزرگ و درختی را قطع کردند. چنددقیقه‌ای خیابان ترافیک شد و بدون هیچ توضیحی، یک درخت دیگر از خیابان حذف شد». این را صاحب یکی از مبل‌فروشی‌های ولیعصر می‌گوید و ادامه می‌دهد که در چندروزی که از بارش‌های تیرماهی گذشته، به بهانه توفان احتمالی، آمده‌اند و درخت‌هایی را که ریشه‌شان در زمین سست شده می‌بُرند: «الان تمرکز بیشتر روی حدفاصل توانیر تا پارک‌وی است. هرجا را که نگاه کنید، کُنده تازه‌ای کنار خیابان باقی مانده است؛ یعنی خیلی تازه بریده شده».

اصله درخت چنار در همین چند متر قطع شده‌اند و برای اثبات ادعای خود به کُنده‌های تازه‌مانده در جوی‌های خیابان اشاره می‌کنند. تغییر کاربری و تجاری‌سازی مجتمع‌های اطراف خیابان ولیعصر، اصلی‌ترین دلیل قطع درختان این خیابان است به‌طوری‌که به نظر می‌رسد برخی از مجتمع‌ها برای دیده‌شدن بیشتر و با بهانه سست‌بودن ریشه این چنارها، از شهرداری می‌خواهند آنها را قطع کند. یکی از محلی‌های باغ فردوس می‌گوید که در طول یک ماه اخیر، همه‌چیز در این محدوده پرترافیک از شهر تغییر کرده: «سطل‌های زباله را دیربه‌دیر خالی می‌کنند، می‌پرسیم، می‌گویند نیرو نداریم.

بی‌آرتی‌ها، کم شده‌اند، خصوصا در شب که اتوبوس‌ها کاملا بی‌کیفیت هستند و تعدادشان به حدی کم شده که هروقت می‌آیند، جایی برای سوزن‌انداختن نیست؛ خدمات دیگر هم بد شده است، مثلا در ماه پرداخت مالیات هستیم. هر سال همین‌موقع کلی درگاه مجازی معرفی می‌شد برای پرداخت مالیات‌های شهری، امسال از هیچ‌کدامشان خبری نیست و حالا هم که نوبت درخت‌ها شده است».

بالاتر از پارک‌وی هم وضع به همین منوال است و چند درخت دیگر قطع شده‌اند که اخبارشان لابه‌لای اخبار مهم تحولات سیاسی این روزها، گم شده است. ابتدای خیابان پسیان، بالاتر از مرکز ایران‌شناسی، نرسیده به موزه سینما و... مکان‌های قطع این درختان هستند که همگی از درختان کهنسال ولیعصر نبوده‌اند: «این درختی که قطع شد، شاید کمتر از هفت، هشت سال عمر داشت، به‌طوری‌که من خودم زمان کاشت آن را به خاطر دارم. گفتند که جلوی دید رانندگان ماشین‌های سنگین را گرفته و به جای دیگری منتقلش می‌کنیم». این اظهارات یکی از کسبه خیابان ولیعصر است که روبه‌روی پمپ‌بنزین فعالیت می‌کند و قطع درخت مورد اشاره را به چشم دیده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید