پاسخ نایب رئیس مجلس به چرایی عدم دعوت از مولوی عبدالحمید

کدخبر: ۱۷۸۷۲۵
نایب رئیس مجلس در پاسخ به انتقاد رئیس فراکسیون اهل تسنن در عدم دعوت از مولوی عبدالحمید در مراسم تحلیف رئیس جمهور، توضیح داد: هیچ کدام از امامان جمعه شیعه و سنی برای مراسم تحلیف دعوت نشده بودند.
پاسخ نایب رئیس مجلس به چرایی عدم دعوت از مولوی عبدالحمید

به گزارش خانه ملت، جلیل رحیمی جهان آبادی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 17 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی با انتقاد از عدم دعوت مولوی عبدالحمید، امام‌جمعه اهل سنت زاهدان در مراسم تحلیف ریاست جمهوری، گفت: مردم ایران از هر قومی که باشند باید از حقوقی مساوی برخوردار شوند و رنگ و نژاد نمی‌تواند دلیل برتری گروهی بر گروه دیگر باشد؛ این در حالی است که انتخابات و مراسم تحلیف ریاست جمهوری باشکوه برگزار شد و بیش از صد هیأت خارجی و بزرگان و ورزشکاران و هنرمندان داخلی در این مراسم حضور داشتند اما آیا این شرط انسانی است که برای نماینده اهل سنت جا در خانه ملت نباشد؟

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم دعوت از نماینده اهل سنت به دلیل کمبود جا از سوی هیچ انسان عادلی پذیرفته نیست، گفت: اهل سنت شهروندانی با شرافت، صداقت، ایمان و مرزبانان این مملکت هستند این در حالی است که عزت ایران به حضور چند هیأت خارجی منوط نمی‌شود بلکه این عزت با احترام به تمامی تفکرات و ادیان معنا پیدا می‌کند.

رئیس فراکسیون اهل تسنن در مجلس شورای اسلامی از مردم اهل تسنن و تشیع به دلیل عدم دعوت مولوی عبدالحمید در مراسم تحلیف ریاست جمهوری عذرخواهی کرد و گفت: این اتفاق به هر دلیل باشد؛ اعم از ضعف برنامه یا سهل‌انگاری و یا هر دلیل دیگر قابل توجیه نیست و پاسخی که امروز شنیدیم قانع‌کننده نبود.

پزشکیان: نباید اجازه دهیم برخی ها از این موضوع بهره ضد انقلابی ببرند

همچنین مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص تذکر این نماینده گفت: اگرچه دکتر لاریجانی در جلسه علنی اعلام کردند در اینجد اما لازم است بگویم مولوی عبدالحمید و دیگر بزرگان اهل سنت اساس وحدت مملکت بوده و همه آنها برای ما با ارزش هستند.

وی با بیان اینکه مسیحیان دعوت شده نمایندگان پاپ بودند، توضیح داد: به یقین ما به دنبال وحدت و همدلی هستیم به دنبال صدور پیامی خلاف دوستی و وحدت نخواهیم بود این در حالی است که وسعت درخواست‌کننده‌ها و وسعت میهمانان خارجی سبب شد نتوانیم از برخی بزرگان دعوت کنیم لذا نباید اجازه دهیم برخی ها از این موضوع بهره ضد انقلابی ببرند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: سنی‌ها، شیعه‌ها، عرب‌ها و عجم‌ها همگی برای ما عزیز بوده و مملکت از آن آنهاست لذا دست وحدت و دوستی را با آنها می‌فشاریم

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید