اصولگرایان اول عذرخواهی کنند بعد درباره احمدی نژاد طلبکار شوند!

کدخبر: ۱۷۸۷۵۹
عصر ایران نوشت ، به نظر می‌رسد کمی برای این حرف‌ها دیر است. احمدی نژاد آمد و رفت. او شکاف بزرگی میان بزرگان نظام و جریان‌های سیاسی ایجاد کرد.
اصولگرایان اول عذرخواهی کنند بعد درباره احمدی نژاد طلبکار شوند!

مصباحی مقدم عضو ارشد جامعه روحانیت در نشست خبری خود با اهالی رسانه لب به گلایه از احمدی نژاد گشود و گفت:« این درست نیست که آقای احمدی‌نژاد هر از چند گاهی بیاید و سخنانی را نسبت به مسئولان عالی رتبه نظام و خصوصا مسئولان قوه قضاییه مطرح کند. آقای احمدی‌نژاد ظاهرا خودش را در شرایطی می بیند که از موضع طلبکارانه سخن می‌گوید اما ما می‌خواهیم بگوییم که ایشان بدهکار است، بیاید و بدهی‌اش را پرداخت کند.»

با مصباحی مقدم موافقیم احمدی نژاد همیشه از موضع طلبکارانه سخن می‌گوید و همه را متهم می‌کند. اما ما این نکته را از اوایل دولت نهم یعنی در سال‌های 84 و 85 گفتیم و آقای مصباحی مقدم در سال 96 درست 4 سال بعد از پایان عصر احمدی نژاد در ایران.

به نظر می‌رسد یکی از دلایلی که احمدی نژاد به مقام طلبکاری رسیده است همین سکوت حامیان اصول‌گرای او در برابر اتهاماتی است که سال‌ها احمدی نژاد به بزرگان نظام زد. 

شاید بسیاری فراموش کرده باشند اما دلیل قهر ناطق نوری از جامعه روحانیت همین سکوت این جامعه در برابر احمدی نژاد بود. در مناظره انتخابات سال 88 بین مهندس میرحسین موسوی و محمود احمدی نژاد و روایت رئیس جمهور ایران از وضع زندگی ناطق نوری و پسرش، موجب شد که رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی از دوستان اصول گرای خود انتظار داشته باشد تا تمام قامت برای حمایت از او در برابر احمدی نژاد به میدان بیایند، اما اصول گرایان با توجه به احتمال پیروزی موسوی در انتخابات، ترجیح دادند که در این دعوا سکوت اختیار کنند، تا انتخابات به پایان برسد.

در آن زمان هیچکدام از اصول‌گرایان از جمله مصباحی مقدم دم از طلبکار بودن احمدی نژاد نزدند. نکته جالب توجه در این میان این است که ناطق نوری و هاشمی رفسنجانی که سیبل احمدی نژاد بودند عضو ارشد جامعه روحانیت بودند. اعضای جامعه روحانیت حاضر نشدند از اعضای خود در برابر احمدی نژاد دفاع کنند.

مصباحی مقدم در جای دیگری از این گفت‌وگو می‌گوید:« ایشان از زمان ریاست جمهوری هم سخن از داشتن فهرستی از مفسدین اقتصادی به میان آورد و بیان کرد که این لیست را افشا می کند اما هیچ گاه این اتفاق نیفتاد.»

وقتی احمدی نژاد از لیست مفسیدن حرف می‌زد، جناب مصباحی مقدم نماینده مجلس بود. باید از او پرسید چرا در آن زمان به احمدی نژاد نگفتید لیست مفسیدن را از جیب کت خود خارج کند. در آن زمان بسیاری از اصول‎‌گرایان از این ادبیات احمدی نژاد ذوق می‌کردند. چون تصور می‌کردند با این سخنان او جریان رقیب از صحنه خارج می‌شود.

اگر آن زمان که شما نماینده مجلس بودید، از تخلفات احمدی نژاد سخن به میان می‌آورید شاید امروز شاهد چنین ایرانی نبودیم.

به نظر می‌رسد کمی برای این حرف‌ها دیر است. احمدی نژاد آمد و رفت. او شکاف بزرگی میان بزرگان نظام و جریان‌های سیاسی ایجاد کرد. 

زیاد راه دور نروید. قبل از احمدی نژاد اوضاع جامعه روحانیت در فضای سیاسی کشور چگونه بود و امروز چگونه است؟

کاش اصول‌گرایان کمی زودتر متوجه رفتار احمدی نژاد می‌شدند. حالا کار از کار گذشته است. او 8 سال رییس جمهور ایران بود و هنوز که هنوز است ایران نتوانسته است از زیر خسارت‌های دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد خارج شود. امروز همه تلاش می‌کنند به دوران قبل از احمدی نژاد برگردیم.

اصول‌گرایان قبل از اینکه احمدی نژاد طلبکار باشند باید به خاطر حمایت از او و تلاش برای رسیدن احمدی نژاد به قدرت از مردم عذرخواهی کنند. اتفاقی که تا امروز نیفتاده است حتی بسیاری از آنها تلاش می‌کنند اینگونه به جامعه القا کنند که هیچ نقشی در ظهور احمدی نژاد نداشته‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید