افزایش ضخامت و رشد مو با این خوراکی!

کدخبر: ۱۷۸۷۶۶
ژلاتین از هیدرولیز پروتئین کلاژن تولید می شود و 98 تا 99 درصد آن پروتئین است؛ با این حال یک پروتئین ناقص است، زیرا تمام اسید آمینه های ضروری را ندارد.

به گزارش بهداشت نیوز، کارشناس ارشد تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز، گفت: ژلاتین می تواند در بهبود سلامت مفاصل و استخوان موثر باشد و مصرف آن در بیمارانی که مبتلا به استئوآرتریت هستند، سبب کاهش درد و سفتی مفاصل می شود.

"فاطمه صادقی"، ژلاتین را در بهبود ظاهر پوست و افزایش رطوبت پوست موثردانست و ادامه داد: مصرف ژلاتین همچنین می تواند ضخامت و رشد مو را نیز بهبود بخشد و از ریزش مو پیشگیری کند. این کارشناس ارشد تغذیه، اضافه کرد: استفاده از ژلاتین می تواند به کاهش وزن کمک کند و در صورتی که به شکل بدون شکر تهیه شود، کالری کمی دارد و اشتها را نیز کاهش می دهد.

صادقی، گفت: تحقیقات نشان می دهد که مصرف ژلاتین علاوه بر موارد اشاره شده، برای سلامت فرد فواید دیگری مانند کمک به بهبود کیفیت خواب، محافظت از دیواره روده و بهبود نشانه های سندرم روده تحریک پذیر(IBS) ، بهبود عملکرد مغزی و بهبود تمرکز و حافظه، نیز دارد.

او یادآور شد: همچنین مشاهده شده است که مصرف گلیسین که یکی از اسید آمینه های غالب موجود در ژلاتین است، می تواند آسیب کبدی را کاهش دهد و سبب بهبود عملکرد و جریان خون کبدی شود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید