بشار اسد: مداخله‌های خارجی با هدف تغییر هویت و تقسیم ما ادامه دارد

کدخبر: ۱۷۸۷۸۴
بشار اسد تاکید کرد، نقاط ضعف کشورهای عربی مشابه است و هدف قرار گرفتن کشورهای عربی نیز از سوی خارج یکسان است اما تحت عناوین و اسامی مختلف انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد، رئیس ‌جمهوری سوریه در دیدار با هیئت پارلمانی متشکل از احزاب تونسی اعلام کرد، سفرهایی که هیئت‌های تونسی به سوریه در سطوح مختلف مردمی و پارلمانی داشته و دارند نشان از یک پویایی و تحرک داخل جامعه تونس است.

وی خاطرنشان کرد، این سفرها به منظور مذاکره و اطلاع از واقعیت اوضاع، مهم است.

بشار اسد عنوان داشت: هوشیاری مردمی نسبت به واقعیت این هدف قرار دادن‌ها بیشتر شده و نقش پارلمان‌های عربی به منظور تبادل کارشناسی‌ها و ایجاد فضای مذاکرات تنها برای اوضاع کنونی نیست بلکه درباره آینده نیز مهم است چرا که مداخله‌های خارجی با هدف تغییر هویت‌ و تقسیم ما به طوایف و گروه‌های کوچکتر ادامه خواهد داشت.

اعضای هیئت پارلمانی تونس نیز تاکید کردند، هیئت تونسی به منظور بیان موضع ملت تونس به سوریه سفر کرده‌ است که حامی ملت سوریه‌ای بوده که به رغم حمایت خارجی از حملات تروریست‌ها پایدار ایستاده‌اند.

اعضای هیئت از روند آشتی‌ها در سوریه و اصرار بر پیروزی و بازسازی کشور تقدیر کردند و بر عزم خود برای فعال سازی بیشتر هماهنگی بین دو پارلمان تونس و سوریه را در تمامی زمینه‌ها تاکید کردند.

صبحی بن فرج، نماینده پارلمان تونس اظهار داشت: این دیدار مثمر ثمر و دوستانه بوده و منعکس کننده روابط دو ملت است که همچنان پابرجاست چرا که هیئت‌های تونسی در سطوح مختلف به سوریه سفر می‌کنند.

بن فرج تصریح کرد: قطع روابط دیپلماتیک بین دو کشور تاثیری بر روابط دوستانه دو ملت نگذاشته و ما از تحولات مثبت در روابط و ازسرگیری کامل روابط دیپلماتیک با سوریه ابراز خرسندی می‌کنیم.

این نماینده از ریاست‌جمهوری و پارلمان تونس خواست فورا برای ازسرگیری روابط با سوریه به ویژه بعد از اینکه پارلمان سوریه درباره همکاری کامل با پارلمان تونس ابراز آمادگی کرد، وارد عمل شوند.

این سفر تا ۱۲ اوت ادامه خواهد داشت و تکمیل کننده سفر نمایندگان تونسی است که مارس به سوریه سفر کرده بودند.

این در حالی است که منجی الحرباوی، معاون رئیس پارلمان تونس گفت:‌ این سفر یک ابتکار عمل شخصی بوده و به دستور پارلمان انجام نشده است و هیئت رسمی از سوی پارلمان به سوریه نرفته است و دفتر پارلمان چنین مجوزی به آنها نداده است.

در ماه ژوئیه نیز هیئتی از اتحادیه سراسری مشاغل تونس به سوریه سفر کرده بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید