کابینه دوازدهم / احتمال معرفی گزینه زن برای وزارت علوم

کدخبر: ۱۷۸۸۰۵
عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به معرفی ۱۷ نفر از ۱۸ وزیر پیشنهادی دولت دوازهم، از احتمال معرفی یک زن برای تصدی وزارت علوم و تحقیقات خبر داد.
کابینه دوازدهم / احتمال معرفی گزینه زن برای وزارت علوم

محسن بیگلری در گفت‌و‌گو با ایلنا، با اشاره به معرفی ۱۷ نفر از ۱۸ وزیر پیشنهادی دولت دوازهم در جریان نشست علنی امروز مجلس، تاکید کرد: عمده وزرای معرفی شده قابل قبول هستند اما یکی دو نفر از وزرای پیشنهادی که از قضا در دولت یازدهم نیز حضور داشتند، ضعیف هستند.

او گفت: یکی از وزرای ضعیف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی است و لازم است آقای روحانی در رابطه با این گزینه و یکی دو مورد دیگر تجدیدنظر کند.

نماینده سقز و بانه در مجلس در عین حال خاطرنشان کرد: باقی گزینه‌های پیشنهادی به ویژه ظریف، زنگنه، قاضی‌زاده هاشمی و آخوندی افرادی قابل بوده و توانایی پیشبرد اهداف دولت را در حوزه‌ها و وزارتخانه‌های تخصصی خود دارند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا احتمال بازنگری موردی در کابینه وجود دارد و اینکه سابقه چنین مسئله‌ای در ادوار قبل وجود داشته، تصریح کرد: به نظرم همچنان احتمال تجدیدنظر در چند مورد ازسوی رییس جمهوری وجود دارد و این مسئله در گذشته نیز سابقه داشته است.

او تاکید کرد: احتمال اینکه یکی دو نفر از وزرای پیشنهادی موفق به کسب رای اعتماد نشوند، وجود دارد.

 عضو فراکسیون اهل سنت مجلس در پاسخ به سوالی درباره گزینه‌های احتمالی وزارت علوم گفت: هنوز چیزی مشخص نیست اما مباحثی درمورد احتمال معرفی سورنا ستاری مطرح شده و در عین حال زمزمه‌هایی از احتمال معرفی یک زن در وزارت علوم شنیده می‌شود.

بیگلری در پاسخ به این سوال که احتمال معرفی وزیر علوم زن چقدر است، گفت: در این رابطه هنوز به جمع بندی نرسیده‌اند اما شنیده‌ها از احتمال معرفی وزیر علوم زن حکایت دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید