درخواست حزب سوسیالیست فرانسه از مکرون

کدخبر: ۱۷۹۲۲۱
حزب سوسیالیست فرانسه با اشاره به مشارکت نکردن دولت این کشور در حل وفصل بحران کره شمالی از رئیس جمهوری فرانسه خواست تا فعالانه در این زمینه مشارکت کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری روسی اسپوتنیک با گریزی به تحریم های اخیر شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی به دلیل برنامه موشکی و هسته ای این کشور، افزود: حزب سوسیالیست فرانسه دیروز (جمعه) اعلام کرد که این حزب از رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه فرانسه می خواهد تا فورا در راستای درخواست شورای امنیت سازمان ملل برای تضمین اجرای قطعنامه ای که پنجم اوت با هدف کشاندن کره شمالی به میز مذاکره تصویب شد، گام بردارد.

این حزب فرانسه در ادامه تصریح کرد که تشدید تنش ها میان آمریکا و کره شمالی ممکن است به شرایط غیرقابل کنترل دیپلماتیک منجرشود.

در این بیانیه حزب سوسیالیست فرانسه آمده است 'روسیه و چین نگران هستند، کره جنوبی و ژاپن آماده می شوند؛ این در حالیست که فرانسه سکوت کرده است'.

پایگاه اینترنتی اکسپرس انگلیس نیز گزارش داد: حزب سوسیالیست فرانسه از امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور خواست تا در یافتن راه حل برای بحران کره شمالی کمک کند.

به گزارش ایرنا، تنش بین آمریکا و کره شمالی با سخنان تازه ترامپ شدت بیشتری یافته است. ترامپ سه شنبه گذشته در سخنانی تند علیه کره شمالی گفت 'کره شمالی بهتر است بیشتر از این ایالات متحده را تهدید نکند؛ در غیر این صورت با آتش و خشمی مواجه می شود که دنیا هرگز نظیرش را ندیده است'.

ازسویی دیگر جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا نیز چهارشنبه گذشته در پی سخنان ترامپ، توصیه کرد که پیونگ یانگ قبل از هر گونه اقدامی که به پایان گرفتن این رژیم و نابودی مردم آن بینجامد، درباره آن بیندیشد.

کره شمالی نیز در پی شدت یافتن جنگ لفظی رئیس جمهوری آمریکا علیه کشورش تهدید کرده است تا اواسط ماه اوت چهار فروند موشک میان برد از نوع Hwasong-12 را به سوی جزیره گوآم که آمریکا در آن چند پایگاه نظامی دارد، پرتاب خواهد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید