از بین رفتن فیرپلی مالی در فوتبال اروپا

کدخبر: ۱۷۹۲۶۱
در روزهای اخیر در پنجره نقل و انتقالات فوتبال اروپا برای جابجایی برخی از بازیکنان رقم های نجومی هزینه می شود که سیستم فیرپلی مالی( هزینه جوانمردانه) را زیر سئوال برده و باشگاه‌های اروپایی از یوفا برای رعایت نشدن آن شکایت کردند.
از بین رفتن فیرپلی مالی در فوتبال اروپا

باشگاه های اروپا این روزها با مبلغ های گران نقل و انتقالات نگرانی برخی از باشگاه‌های بزرگ برای عدم رعایت فرپلی درپی داشته است.

باشگاه هایی چون پاری سن ژرمن و منچسترسیتی در نقل و انتقالات تابستان 2017 با مبلغ های زیاد خود رقابت فوتبالی را به وضعیت ناعادلانه رسانده اند.

نگرانی باشگاه های بزرگی چون بارسلونا، رئال مادرید، منچستریونایتد، بایرن مونیخ و یوونتوس برای این رقم های انتقال در این باره است که هزینه پرداخت شده از فوتبال به دست نیامده است خارج از باشگاه و درآمدهای آن کمک مالی شده است، و این نقض قوانین فدراسیون فوتبال اروپا می باشد و این باشگاه‌ها خواهان برگزاری جلسه ای در خصوص رسیدگی به این مبالغ هنگفت همچون انتقال 222 میلیون یورویی نیمار به پاری سن ژرمن شده اند زیرا سبب تحریک بازار نقل و انتقالات اروپا شده است.

این باشگاه ها معتقد هستند یوفا در اجرای قوانین خود شکست خورده است و باید قوانین جدیدی در خصوص سرمایه باشگاه‌ها و رسیدگی به آن ایجاد کند تا این اتفاق برای انتقال امباپه به پاری‌سن ژرمن نیفتد و نقض قوانین مالی یوفا نشود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید