همه پرسی اعلام استقلال اقلیم کردستان عراق تهدید جدی برای منطقه است

کدخبر: ۱۷۹۴۱۸
رییس تشکل سیاسی ' آزادی قره باغ ' جمهوری آذربایجان گفت: برگزاری همه پرسی اعلام استقلال اقلیم کردستان عراق تهدید جدی برای منطقه است .

عاکف نقی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این طرح پییش بینی شده از سوی غرب و اسراییل بیشتر تامین منافع طراحان آن را در نظر دارد و موجب گسترش بحران در منطقه می شود .

نقی خاطر نشان کرد: کشورهای غربی و نیز رژیم صهیونیستی مدتهاست برای پیش بردن اهداف شوم خود در منطقه ایجاد دولت کردستان در قالب پروژه خاورمیانه جدید را بررسی می کنند و این پروژه نیز علیه کشورهای منطقه می باشد .

وی گفت: طراحان برگزاری همه پرسی استقلال کردستان عراق هرگز منافع کردها را در نظر ندارند و غرب و اسراییل به دنبال منافع خود در منطقه هستند و قصد دارند از کردستان به عنوان ابزاری برای تامین منافع خود و علیه کشورهای منطقه استفاده کنند .

رییس تشکل سیاسی ' آزادی قره باغ ' جمهوری آذربایجان گفت: غرب و اسراییل با این طرح شوم خود موجب ایجاد اختلاف میان کردها و اقوام دیگر ساکن منطقه می شوند و خود کردها نیز در چنین شرایطی نمی توانند در یک فضای مناسب برای آنها بسر ببرند.

عاکف نقی ابراز عقیده کرد، طرح برگزاری همه پرسی اعلام استقلال کردستان عراق و تلاش ایجاد کردستان مستقل می تواند منجر به بروز یک شرایط غیر قابل کنترل در منطقه شود که در چنین شرایط همه کشورهای منطقه می توانند از آن رنج ببرند.

وی افزود: سیاست های شوم غرب موجب حرج و مرج و ویرانگری در برخی کشورهای منطقه از جمله لیبی، سوریه و عراق شد و کردها نیز باید متوجه مطابق نبودن این سیاست با منافع کشورهای منطقه شوند .

رهبر این تشکل سیاسی جمهوری آذربایجان همچنین ابراز عقیده کرد: کشورهای منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به عنوان کشورهای مهم منطقه برای جلوگیری از این پروژه های مضر غرب و اسراییل باید سیاست های هماهنگی را در پیش بگیرند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید