بدترین شکست سال برای رافائل نادال

کدخبر: ۱۷۹۴۴۴
رافا نادال اسپانیایی بارش را بسته بود تا در مونترال کانادا به عنوانی که سال‌های اخیر خیلی از آن فاصله داشت برسد؛ مرد شماره یک دنیا شدن! ابزارش را هم داشت‌؛ مثل فدرر، سال 2017 را رؤیایی شروع کرده بود و دو رقیب اصلی و مدعی یعنی اندی ماری و نواک جوکوویچ هم که چیزی برای عرضه کردن نداشتند. در مونترال هم که قرعه ساده‌ای نصیبش شده بود و با رسیدن به فینال می‌توانست به راحتی بعد از سال‌ها، دوباره مرد شماره یک تنیس دنیا شود. با این حال، یک جوان 18 ساله همه چیز را برایش تبدیل به کابوس کرد‌.
بدترین شکست سال برای رافائل نادال

 در یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها، دنیس شاپوفالوف، مرد شماره 143 دنیا در میان ناباوری با نتیجه 2 بر یک، نادال مرد شماره 2 تنیس دنیا را شکست داد و از گردونه بازی‌ها خارج کرد.

 این جوان 18 ساله که ست اول را 6 بر4 واگذار کرد، با حمایت تماشاگران خودی، ست‌های دوم و سوم را 6 بر4 و 7 بر6 به سود خودش تمام کرد تا برنده نبردی شود که 2 ساعت و 54 دقیقه طول کشید. نبردی که البته بازنده آن، چیزهای زیادی را از دست داد. «شکست بدی بود‌؛ بدون تردید بدترین شکست امسالم بود». این را نادال بعد از بازی در کنفرانس خبری به زبان آورد تا نشان دهد چقدر از این ناکامی ناراحت شده است. «وقتی آدم این‌طوری شکست می‌خورد دیگر فقط یک کار از دستش برمی‌آید: اینکه برای رقیبش آرزوی بهترین‌ها را داشته باشد. من به این دلیل گفتم بدترین شکستم بود چون تا به حال به رقیبی که اینقدر در رنکینگ جهانی رتبه‌‌اش پایین باشد نباخته بودم. البته از همه مهمتر، اینکه این شکست فرصت اینکه دوباره شماره یک دنیا شوم را از من گرفت. راستش با توجه به قرعه‌ای که به من خورده بود، رسیدن به شماره یکی دنیا دور از دسترس نبود. اشتباه بزرگی کردم».

نادال که همین امسال با قهرمانی در رولان گروس، توانست امتیازاتش را به یک قدمی اندی ماری، مرد شماره یک کنونی دنیا، برساند، می‌توانست این عنوان را از چنگ این تنیس‌باز اسکاتلندی که سال 2017 کابوس‌واری داشته دربیاورد ولی حالا این خطر هر دو نفر را تهدید می‌کند‌؛ ماجرا از این قرار است که راجر فدرر با حفظ فرم کنونی‌‌اش می‌تواند تا پایان فصل عنوان شماره یکی دنیا را به دست بیاورد و حسرت بدی بر دل ماری و نادال بگذارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید