ممنوعیت حمل داروهای کدیین دار توسط حجاج

کدخبر: ۱۷۹۵۵۴
فرمانده پلیس فرودگاه کرمانشاه گفت: امسال 1296 نفر از حجاج از طریق فرودگاه کرمانشاه عازم سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین نجفی فرمانده پلیس فرودگاه کرمانشاه با بیان اینکه  این افراد در قالب پنج پرواز طی روزهای 29 و 30 مرداد عازم سرزمین وحی می‌شوند گفت:علاوه بر زائران استان کرمانشاه، کاروان‌هایی هم از حجاج استان‌های ایلام و کردستان از طریق فرودگاه کرمانشاه اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه زائران 72ساعت قبل از پرواز بارهای غیر همراه خود را تحویل می‌دهند افزود:زائرین  مدارک هویتی خود را در این بارها قرار ندهند و آن را در روز پرواز همراه خود داشته باشند و  سعی کنند تنقلاتی مانند پسته و گردو را به صورت پوست کنده و مغز ببرند تا در فرودگاه هنگام بازرسی، معطلی کمتری داشته باشند.

نجفی گفت: در کشور ایران با توجه به ماده 40 و41 مبارزه با مواد مخدر، همراه داشتن مخدرهایی مانند متادون، ترامادول، گراس و انواع مشتقات مخدرها جرم محسوب می‌شوداگر مواد مخدر از فردی کشف شود در مرحله اول یک تا پنج سال و در بار دوم پنج تا 15 سال ممنوع‌الخروج خواهد بود.

وی با بیان اینکه به همراه داشتن برخی اقلام و دارو ها نیز از سوی عربستان ممنوع است،بیان کرد:57 قلم دارو جزو فهرست داروهای ممنوع است که اکثرا داروهای کدئین دار، خواب آور و خانواده‌های "پام" هستند لیست ترجمه شده این داروها در اختیار سازمان حج و زیارت قرارداده شده که تنها در صورت داشتن بیماری خاص و به همراه داشتن نسخه پزشک و تایید پزشک همراه کاروان‌ها، زائرین می‌توانند این دارو ها را به همراه داشته باشند.

فرمانده پلیس فرودگاه کرمانشاه همچنین به زائران توصیه کرد از به همراه داشتن خوراکی هایی مانند گیاه شیرین بیان به دلیل شباهت ظاهری به برخی مخدرها خود‌داری کنند و ادامه داد: همراه داشتن داروهای ساده مانند استامینوفن و به همراه داشتن زعفران تا 150گرم و ارز خارجی تا 10هزار یورو و پول ایران تا 500 هزار تومان مانعی ندارد و وجود زیورآلات برای زنان نیز محدودیتی ندارد.

 نجفی با بیان اینکه از سوی سازمان حج و زیارت توصیه شده که کتاب‌های دعا همراه زائرین نباشد گفت: زائران بیت الله الحرام از گرفتن امانت و به امانت سپردن ساک و وسایل خود به دیگران خودداری کنند

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید