آنکارا خواستار استرداد یکی از اعضای «فتو» از آلمان شد

کدخبر: ۱۷۹۸۵۷
وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه ای اعلام کرد که در صورت اثبات فرار «عادل اوکسوز» از اعضای ارشد جنبش «فتو» به آلمان، خواستار استرداد وی به آنکارا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، مولود چاوش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه امروز در مصاحبه با شبکه خبر «تی.آر.تی» درباره اخباری دال بر فرار «عادل اوکسوز» از اعضای ارشد جنبش مرتبط با فتح الله گولن موسوم به جنبش «فتو» به آلمان گفت: اخباری دال بر حضور «عادل اوکسوز» در آلمان و محل اقامت وی در این کشور وجود دارد.

وزیر خارجه ترکیه در این باره افزود: وزارت خارجه ما به آلمان تذکر داده است. درخواست کردیم اگر حضور فرد مذکور در این کشور ثابت شود، باید او را به زودی دستگیر و به ترکیه مسترد کنند.

لازم به ذکر است، پس از خودداری آلمان از استرداد نظامیان پناهنده ترکیه ای به این کشور و لغو سخنرانی مقامات آنکارا پیش از همه پرسی تغییر نظام پارلمانی به ریاستی، دولت ترکیه نیز با بازدید نمایندگان پارلمان آلمان از نظامیان این کشور واقع در پایگاه اینجرلیک در ترکیه مخالفت کرد؛ اقداماتی که روابط میان دو کشور را تیره و تار کرده است.

گفتنی است، به دنبال کودتای نافرجام ۱۵ جولای سال گذشته میلادی در ترکیه، آنکارا بارها تقاضای استرداد «فتح الله گولن» را به اتهام ساماندهی این کودتا به واشنگتن ارائه کرده است.

دولت ترکیه «فتح الله گولن» که هم اکنون در پنسیلوانیای آمریکا به سر می برد را مغز متفکر کودتای ماه جولای سال ۲۰۱۶ در این کشور دانسته و تلاش های بسیاری را برای استرداد وی از آمریکا به انجام رسانده ؛ اقداماتی که تا کنون نتیجه ای دربر نداشته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید