آمریکا درخصوص برجام و نقش ایران در شکست تروریسم در خاورمیانه واقع‌بین باشد

کدخبر: ۱۷۹۸۶۶
سخنگوی وزارت امور خارجه خطاب به سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: درخصوص برجام و نقش بی‌بدیل جمهوری اسلامی ایران در شکست تروریسم در خاورمیانه واقع‌بین باشید.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی در واکنش به اظهارات همتای آمریکایی درخصوص برجام و همچنین نقش ایران در منطقه گفت: از شنیدن سخنان تکراری و غیرواقع‌بینانه این مقام آمریکایی تعجب نمی‌کنیم و با نیات و اهداف مقامات مختلف این کشور از تکرار اینگونه ادعاها و اتهامات بی‌پایه و اساس علیه جمهوری اسلامی ایران آگاهیم.

امریکا علاقه چندانی به استقرار صلح و ثبات و امنیت در منطقه و جهان ندارند

او ادامه داد: به نظر می‌رسد گوینده این سخنان علاقه چندانی به استقرار صلح و ثبات و امنیت در منطقه خاورمیانه و جهان و رضایتی از روند رو به زوال تروریسم در کشورهای عراق و سوریه ندارند. توصیه ما به طرف آمریکایی این است که در مورد نقش بی‌بدیل جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در خاورمیانه واقع‌بین باشد.

طرح ادعای نقض روح برجام توسط ایران با هدف انحراف افکارعمومی بین‌المللی است

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان با بیان اینکه اثبات پایبندی جمهوری اسلامی ایران به روح و متن برجام کار سختی نیست و بارها از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و طرف‌های برجام مورد تایید قرار گرفته است، اظهار داشت: به نظر می‌رسد طرح ادعای نقض روح برجام توسط ایران از سوی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بیش از هر چیز با هدف انحراف افکارعمومی بین‌المللی از اقدامات غیرسازنده و تحریک‌آمیزی است که بارها از سوی این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته و در راه انتفاع کامل ایران از منافع برجام کارشکنی کرده است.

اقدامات و رویکرد دولت جدید آمریکا برخلاف صراحت متن برجام است

قاسمی افزود: اقدامات و رویکردی که دولت جدید آمریکا طی ماه‌های گذشته در پیش گرفته است، برخلاف صراحت متن برجام مبنی بر اجرای آن با «حسن نیت» و خودداری از اقداماتی است که مانع «اجرای موفقیت‌آمیز» این توافق بین‌المللی و چندجانبه می‌شود، است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید