روایت نجفی از دیدار با قالیباف

کدخبر: ۱۷۹۹۰۹
شورای شهر تهران در دوره پنجم هفته گذشته تصمیم خود را مبنی بر انتخاب شهردار جدید پایتخت اعلام کرد و به این ترتیب، محمدعلی نجفی شهردار جدید تهران نام گرفت. بسیاری از مردم و همچنین صاحب‌نظران از این تصمیم استقبال کردند و برنامه‌های نجفی را کامل و جامع دانستند.
روایت نجفی از دیدار با قالیباف

روزنامه آرمان با این مقدمه نوشت: یکی از مهم‌ترین انتظاراتی که از شهردار جدید تهران وجود دارد، پوشاندن ضعف شهرداری فعلی درخصوص همکاری با شورا و سایر دستگاه‌های اجرایی کشور است. پیش از احمدی‌نژاد و قالیباف، کرباسچی به‌عنوان شهردار پایتخت در جلسات هیات دولت حضور پیدا می‌کرد که این موضوع تاثیر مهمی در نحوه اجرای برنامه‌های شهرداری داشت. پس از حضور احمدی‌نژاد و قالیباف در این سازمان، سنت همکاری دولت ملی با دولت محلی برچیده شد و اکنون صاحب‌نظران منتظر احیای این موضوع هستند. از سوی دیگر، همکاری و تعامل شهردار با شورای شهر بسیار حائز اهمیت است، چرا که در این صورت شفافیت به شهرداری بازخواهد گشت. روز گذشته در همین خصوص جلسه‌ای در ساختمان شورای شهر برگزار شد و نجفی درمیان نمایندگان شورای پنجم حضور یافت و پس از آن به دیدار قالیباف رفت.

روایت نجفی از دیدار با قالیباف

محمدعلی نجفی در کانال تلگرامی خود در خصوص دیدار خود با قالیباف نوشت: «تصمیم گرفتیم هفته آینده جلساتی با مسئولین اصلی شهرداری برگزار کنیم تا مقدمات انتقال تجارب و... فراهم شود.» زهرا‌ نژادبهرام، عضو شورای شهر پنجم به جلسه منتخبان پنجمین دوره شورای شهر تهران اشاره کرد و گفت: در این جلسه آقای نجفی نامزد نهایی شورای شهر پنجم تهران برای شهرداری حضور داشتند. وی با بیان اینکه شورای پنجمی‌ها دیدگاه‌ها و نگرانی‌های خود را نسبت به شهر و شهرداری مطرح کردند، گفت: آقای نجفی نیز رویکردهای خود را اعلام کرد. شهردار آینده تهران، همچنین در مورد برنامه‌های میان‌مدت، کوتاه‌مدت و بلندمدت خود پیرامون رفع مشکلات شهر با بهره‌گیری از نظر کارشناسان، صحبت‌هایی را مطرح کرد. منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ آقای نجفی باید برنامه کوتاه و میان‌مدت خود را در حوزه مسائل شهری بیان کند و قرار است در این زمینه از کارشناسان بهره بگیرد. وی ادامه داد: در جلسه امروز (چهارشنبه) مهم‌ترین چالش‌های پیش رو در شهرداری بررسی و درباره نحوه همکاری شورا و شهرداری در خصوص فوری‌ترین کارهای سه‌ماهه آینده اعم از برنامه و بودجه، شهرسازی، محیط‌زیست، اجتماعی، بحث و تبادل نظر شد.

اهمیت دیدار با قالیباف

حضور نجفی در شهرداری از جنبه‌های دیگری نیز می‌تواند مورد توجه باشد. نخست بحث مبارزه با فساد و رانت که از وعده‌های مهم او بود، باتوجه به سابقه و رزومه‌ای که در کارنامه خود دارد، می‌تواند گام بسیار مهمی در جهت شفافیت مالی شهرداری باشد. از سوی دیگر، او به‌رغم اینکه دیدگاه‌های سیاسی خود را دارد و از این حیث یک اصلاح‌طلب است، اما فعال سیاسی نیست. او البته قول داد که به محض حضور در شهرداری لباس سیاسی خود را بیرون خواهد آورد و با دیدی کاملا اجتماعی و فرهنگی به خدمتگزاری برای شهروندان پایتخت مشغول خواهد شد. این موضوع بسیار حائز اهمیت خواهد بود، چرا که شهرداری به آسانی می‌تواند به پایگاه سیاسی تبدیل شود. این موضوع در طول 14 سال گذشته همواره یکی از مهم‌ترین حاشیه‌ها و شائبه‌ها در اطراف شهرداری بوده و همین امر آسیب‌هایی جدی را به همراه داشته است. نجفی در بدو ورود به شهرداری جلسه‌ای با قالیباف، شهردار فعلی تهران، برگزار کرد. این جلسه می‌تواند از این حیث پیام‌ مهمی داشته باشد و آن نیز دید غیرجناحی و نگاه کارشناسانه نجفی به مسائل شهری است.‌ نژادبهرام در خصوص این جلسه توضیح داد: «دیدار نجفی با محمدباقر قالیباف نشان‌دهنده همدلی با مدیران فعلی و قبلی است.» جلسه قالیباف و نجفی از این جهت نیز می‌تواند مثبت باشد که گزارش دقیقی از تخلفات شهرداری منتشر شود. شورای شهر و شهردار آینده تهران خود را موظف به تهیه گزارشی از تخلفات و پروژه‌های شهرداری قبلی می‌دانند و دیدار نجفی و قالیباف از این حیث نیز می‌تواند مهم باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید