مواضع وزیر پیشنهادی دفاع در خصوص برنامه موشکی کشور

کدخبر: ۱۷۹۹۱۹
وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ایران به قدرت دفاعی بازدارنده دست پیدا کرده است و دشمنان نیز به قدرت بالای دفاعی ایران در منطقه و جهان اقرار دارند.
مواضع وزیر پیشنهادی دفاع در خصوص برنامه موشکی کشور

امیر سرتیب امیر حاتمی روز پنجشنبه در جلسه رای اعتماد به وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم با اعلام برنامه خود گفت: دشمنان نظام به روش های مختلف به دنبال انزوای جمهوری اسلامی بودند اما پس از سال ها تلاش و هزینه به نتیجه دلخواه خود نرسیدند. 

وی در این جلسه که هیچ نماینده ای به عنوان مخالف وی سخن نگفت، افزود: بسیاری از دولت هایی که در تحریم ایران پیشگام بودند، امروز برای گسترش همکاری با ایران تلاش می کنند. 

حاتمی افزود: قدرت دفاعی، علمی و فناوری ایران به جایی رسیده است که به رغم سال ها تحریم، ایران به پیشرفت های خیره کننده ای دست پیدا کرده است و به حدی از قدرت بازدارندگی دست پیدا کرده ایم که توانسته ایم جایگاه مقتدرانه ای در سطح منطقه و جهان داشته باشیم. 

وی با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم و تبریک سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: افزایش توان موشکی از مهمترین برنامه های اولویت دار وزارت دفاع در چهار سال آینده خواهد بود و به بهترین شکل ممکن از تمامی فرصت های استفاده خواهیم کرد. 

وزیر پیشنهادی دفاع دولت دوازدهم با تاکید بر پشتوانه مردمی و تمامی مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمامی عرصه خاطر نشان کرد: از آنجایی که دارای یک نظام مردم سالار هستیم فرماندهان و نیروهای مسلح به حمایت و پشتوانه دولت و مردم در تمامی عرصه ها مطمئن هستند. 

وی با بیان پیروزهای جبهه مقاومت و پیروزی های مکرر و نوید بخش جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف گفت: بسیاری از دولت هایی که یک زمانی پیشگام در تحریم ایران اسلامی بودند امروزه برای تعامل با همین کشور صف بسته اند. 

امیر حاتمی با تاکید بر اینکه با پشتوانه همه جانبه مردمی به قدرت بازدارندگی رسیده ایم، افزود: دشمنانی که در فکر تضعیف امنیت و تبدیل منطقه به انبارهای بزرگ سلاح بوده اند امروزه به قدرت بازدارندگی ما پی برده اند. 

وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم با بیان اینکه وزارت دفاع و نیروهای مسلح با کمترین هزینه به لطف خدا بالاترین امنیت را در بین کشورها ایجاد کرده اند، گفت: دست یابی به این مهم نتیجه تلاش و قدرت بالا بوده و استفاده بهینه از فرصت ها موجب این اقتدار شده است. 

وی با بیان اینکه در برنامه های ارایه شده به تمامی ظرفیت های نیروهای مسلح در داخل و خارج توجه شده است، گفت: وزارت دفاع به همت و تلاش تمامی دست اندرکاران دلسوز و متخصصان امر به توانمندی خاصی در عرصه های مختلف دست پیدا کرده است. 

امیر حاتمی با اشاره به اینکه نیازمند بهره مندی از تجارب فرماندهان پیشین هستیم، اظهار داشت: تاکنون با بهره مندی از ظرفیت های کشور بیش از 100 دانشگاه و شرکت دانش بنیان بهره مند شده ایم و قصد داریم آنها را از روابط کاری به مشارکت ارتقاء داده و از توان نیروهای متخصص خارج از مجموعه نیز بهره مند شویم. 

وی در خصوص برنامه های وزارتخانه خویش در صورت اخذ رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: در چهار سال آینده ضمن ارتقاء رزم و افزایش قابلیت های نظامی تلاش ویژه ای برای ارتقاء قدرت موشکی و بالستیک ، قدرت هوایی، هوایی راهبردی، قدرت دریایی راهبردی و افزایش نیروهای واکنش سریع خواهیم داشت. 

وی افزود: در حوزه دیپلماسی و برقراری امنیت و ثبات منطقه ای نیز با نقش آفرینی به دنبال رویکرد بازدارندگی فعال خواهیم بود. 

امیر حاتمی در خصوص توطئه ها و تهدیدات دشمنان به سرکردی آمریکا گفت: پیگیری و مقابله با این ترفندها از دیگر برنامه ها و اهداف وزارت دفاع است. 

وی ضمن اعلام حمایت از جبهه مقاومت در بخش دیگری از سخنان خویش گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی وزارت دفاع پیشگام بوده و به صندوق های بازنشستگی و مطالبات کارکنان و بازنشستگان و ایثارگران توجه ویژه ای خواهد شد. 

وی همچینن با اعلام پاکسازی آثار بجای مانده از جنگ تحمیلی و انتقال پادگانها به خارج از شهرها افزود: مناسبات سازنده ای در قالب نیروهای مسلح در دست اقدام و پیگیری است. 

امیر حاتمی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: درصورت اخذ رای اعتماد از نمایندگان مجلس عهده دار امانت گران سنگی که حاصل مجاهدت هزاران شهید و نیز امانت کارکنان و متخصصان وزارت دفاع خواهم شد . 

وزیر پیشنهادی دولت داوزدهم گفت: امیدوارم با توکل به خداوند منان و در سایه تدابیر حکیمانه فرمانده معظم کل قوا و دولت داوازدهم و رییس جمهوری و نمایندگان ملت در پیشگاه حق رو سفید شوم و بتوانم تلاش بی وقفه ای در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته باشم. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید