امداد و نجات مناطق سیلابی 4 درصد افز ایش یافت!

کدخبر: ۱۸۰۱۱۲
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از انجام ۲۰ هزار و ۱۲۹ ماموریت امداد و نجات از ابتدای سال ۹۶ تا ۲۶ مرداد سال جاری در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی سلیمی ظهر شنبه در نشست خبری به تشریح عملکرد سازمان امداد و نجات در ماموریت های اخیر پرداخت و گفت: ۴۶ درصد از کل ماموریت های امداد و نجات مربوط به سوانح ترافیکی، ۲۱ درصد عملیات های امداد و نجات و ۳۳ درصد مربوط به مراجعات حضوری به پایگاه ها و پست های امداد و نجات است.

وی از امدادرسانی به ۲۷۱ هزار نفر در مدت اعلام شده خبر داد و گفت: در این ماموریت ها ۲۱ هزار و ۲۶۲ نفر نجات یافتند، همچنین ۱۱ هزار و ۲۶ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۵۲ هزار و ۱۸۱ نفر از خدمات سرپایی برخوردار شده اند.

سلیمی همچنین از اسکان ۸۹ هزار و ۱۱۸ نفر در حوادث و سوانح امسال خبر داد و گفت: در این مدت هزار و ۹۲۳ مورد عملیات رهاسازی خودروها در حوادث و سوانح انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به پوشش امدادی مناطق سیل زده در ۳۱ استان کشور گفت: در ۳۷۱ ماموریت از ابتدای سال تاکنون بیشترین ماموریت امدادرسانی در مناطق آسیب دیده به ترتیب استان کرمان ۴۱ مورد، اصفهان ۳۶، فارس ۳۲ و خراسان رضوی ۲۹ مورد ماموریت بوده است.

سلیمی با اعلام اینکه ۲۰ درصد از کل افراد امدادرسانی شده در ماموریت ها مربوط به پوشش امدادی مناطق سیل زده در ۳۱ استان کشور است، گفت: بیشترین امدادرسانی در استان های آذربایجان غربی با ۱۷ هزار و ۸۹۲ نفر و چهار محال بختیاری با ۴ هزار و ۹۶۹ نفر، هرمزگان ۳ هزار و ۷۵۰ نفر و استان فارس ۳ هزار و ۷۱۲ نفر بوده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید