مخالف وزیر پیشنهادی کشور: چه اقدامی برای مقابله با موسسات مالی غیرمجاز کرده‌اید؟

کدخبر: ۱۸۰۱۲۳
اولین نماینده مخالف رحمانی فضلی پشت تریبون رفت و بررسی موضوعاتی همچون مدیریت بحران در شهرهای شمالی، توانمندسازی پرسنل نیروی انتظامی، سازماندهی اتباع بیگانه و ... از وزیر پیشنهادی وزارت کشور، مورد سئوال قرار داد.

به گزارش خبرآنلاین، علی اسماعیلی نماینده نور و محمود آباد در مخالفت با رحمانی فضلی وزیر پیشنهادی کشور، صحبت‌هایش را با خواندن شعری در توصیف مازندران آغاز کرد که با «احسنت» مکرر نمایندگان همراه شد.

او پس از تذکر لاریجانی به موضوع اصلی یعنی طرح دلایل مخالفتش با رحمانی فضلی پرداخت و گفت: از زحمات 4 ساله کابینه یازدهم تشکر میکنم که در شرایط سخت کشور را اداره کردند و در بسیاری از بحران ها فائق آمدند. حضورم در مخالفت با برنامه های رحمانی فضلی به معنای مخالفت با شخص ایشان نیست. من ایشان را نیروی انقلابی و زحمت کش می دانم. در این جایگاه لازم میدانم از تمامی کارشناسان،‌بخشداران و فرمانداران کشور تشکر کنم اما انتقادم از عملکرد 4 ساله ایشان جنبه اصلاحی دارد.

اهم اظهارات اسماعیلی به این شرح است:

*اول اینکه سال های 95 و 96 به عنوان اقتصاد مقاومتی نام گذاری شده است،‌ استاندارهای شما فرماندهی ستاد اقتصاد را در استان های متبوع خود برعهده دارند. توضیح دهید تا چه اندازه به این موضوع جامه عمل پوشانده اید.

*نیک میدانیم که مجلس در ادوار گذشته طرح سازمان عمران سواحل و دریا را تصویب کرد و به منظور اجرا به دولت ابلاغ کرد الان پرسش این است از آن زمان تا کنون چرا اساس نامه این سازمان پیگیری و اجرا نشده است؟ مسئولیت غرق شدن انسان های بی گناه در دریای خزر برعهده کیست؟

*تهدید زباله که دیر زمانی است در جهان مدرن و با شیوه جدید مدیریت پسماند به فرصت تبدیل شده است اما هنوز این مسئله بلای جان استان های شمالی است. خواسته همه حل این مشکل است. امروز شیرابه زباله ها به جایی رسیده که موجودات زنده و حتی دریا خزر را تهدید میکند.

*برای جلوگیری از مهاجرت روستایی ها به شهرها تاکید شده است، اما در حال حاضر دهیاران که در سراسر کشور فعالیت میکنند در شرایط بسیار سخت معیشتی قرار دارند اما مظلومانه به تلاششان ادامه می دهند. امنیت و ثبات شغلی دهیاران مهم ترین دغدغه آنها است. شما برای آنها چه کرده اید؟

*در 4 سال گذشته تخلفات گسترده موسسات مالی و اعتباری چون ثامن الحج، میزان و شرکت پدیده شاندیز به اعتماد عمومی آسیب زده است. در این زمینه وزرات کشور چه اقدامی کرده است و برای آنکه با تخلفات مشابه مواجه نشویم چه تمهیداتی اندیشیده است؟

*در سال 92 و 95 بارش برف و طوفان و سیلاب به استان های شمالی خسارت فراوانی وارد کرده است و به تمام تأسیسات آسیب زده است. از آنجایی که سازمان مدیریت بحران زیر نظر وزارت کشور است بگویید در جهت خسارت این بحران ها چه اقدامات اساسی تمهید شده است؟ بودجه ماده 10 و 12 مدیریت بحران برای استان های بحران زده چرا به عدالت توزیع نمی شود؟ مگر وزارت کشور پیگیری مطالعه و ارتقا تقسیمات کشوری نیست پس پاسخ خواسته های این حوزه را چه کسی باید بدهد؟

*پرسنل خدوم نیروی انتظامی در حفظ و حراست از شهرهای مختلف فعالیت میکنند،‌ماموریت آنها بسیار اما امکاناتشان حداقل است. چرا برای توانمند سازی پرسنل نیروی انتظامی اقدام نمی شود.

*یکی از ماموریت های وزارت کشور، ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز است. آنهایی که از تمام امکانات این کشور، استفاده میکنند و در برابر استفاده از خدمات هیچ پرداختی به دولت ندارند. چرا نباید این افراد پرداختی داشته باشند؟ چرا نباید این افراد شناسنامه دار شوند؟ آیا پروژه دستگیری و بازگشت اتباع بیگانه نتیجه بخش بوده است؟ چرا نباید در این شرایط حساس که داعش به کشور حمله می کند هویت اتباع خارجی مشخص شود؟  اگر نبوده است چرا برنامه ای ارائه نکرده اید؟ آسیب های اجتماعی مثل اعتیاد، طلاق،‌حاشیه نشینی و... را توانستید کاهش دهید؟ راهکار پیشنهادی شما چیست؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید