عضومجلس خبرگان:جمهوری اسلامی باید نقدپذیر باشد

کدخبر: ۱۸۰۴۴۷
عضو مجلس خبرگان قانون اساسی بر این باور است که وزرا هر سه ماه یکبار به مردم گزارش دهند که چه مشکلاتی از وزارتخانه مربوط به خودشان را برطرف کرده اند.
به گزارش عصرایران، سیدکاظم اکرمی وزیرسابق آموزش و پرورش در خصوص کابینه دوازدهم گفت: باید از مجلس تشکر کرد که همه وزرای معرفی شده به جز یک نفر رای اعتماد گرفتند. امیدواریم کابینه بیش از گذشته کار کند و مهمترین نکته این است که؛ به انتقادات نمایندگان مخالف توجه شود. دیگر اینکه بر اساس قول رییس جمهور این وزرا هر سه ماه یکبار به مردم گزارش دهند که چه مشکلاتی را برطرف کرده اند.

اکرمی افزود: مطلب بعدی روابط مردمی است، توصیه من به آقای بطحایی وزیر آموزش و پرورش این بود که؛ چند نفر مشاور برای خود جهت بررسی شکایت های مردمی که حقی از آنها ضایع شده است را تعیین کند. پیشنهاد بعدی این بود که به صورت سر زده به مدارس در تهران و دیگر استان ها بروند تا بتوانند مشکلات را از نزدیک بررسی کنند. مشکلات معلمان که مشخص است و آنها به صورت شفاف این مشکلات را بیان کرده اند برای مثال رتبه بندی معلمان اجرا شود و همه آنها مشمول این رتبه بندی شوند باقی این مشکلات هم باید با راه حل مناسب همراه شود که هر سه ماه یکبار از این روند نیز باید گزارشی ارائه شود.

وی در ادامه توصیه هایش اشاره کرد: نکته دیگر این بود که مدارس ما و به ویژه کلاس های اول دبستان ما نسبت به دیگر کشورها عقب است و مدارس ما باید متحول شود. باید کاری شود که بچه ها با علاقه به مدرسه بروند. مطالعه کتاب های اجتماعی، تاریخی و ... بسیار کم شده است و باید این موضوع در مدارس پیگیری شود. امیدوارم شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد وزیر آموزش سخت گیری هایی که مربوط به دیدگاه خاص گروهی هست را در نظر نگیرند و یک مقدار آزادانه تر و با توجه انتظارات استادان به وزیر علوم رای بدهند.

و اضافه کرد: برخی از دوستان ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی دیدگاه‎های خاص و بسته ای دارند و حتی برخی از این افراد آشکارا گفته اند که؛ می خواهند با روحانی مخالفت کنند.

نماینده دور اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این دیدگاه دیدگاه آزادانه ای نیست و هر کس چنین دیدگاهی داشته باشد مشخص است که با وزیر علوم آقای روحانی همراهی نخواهد کرد. اگر چه افرادی مانند دکتر احمدی، دکتر گلشنی و دکتر داوری نیز در شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان انسان‌های با علم و آزادمنش شناخته می شوند که تنها به یک گروه خاص فکر نمی کنند اما به هر حال افرادی هستند که در رای دادن های خود تنها به منافع گروه خاصی فکر می کنند که امیدوارم نظرات این افراد تغییر کند.

وی خاطرنشان کرد: آقای رییس جمهور در مورد وزیر ارتباطات گفتند؛ « ایشان به هیچ وجه دیدگاه تنگ نظرانه و ضد آزادی ندارد» مردم باید در آینده احساس کنند که در فضای مجازی آزاد هستند و حق دارند که به اطلاعات کامل دسترسی داشته باشند و آزادانه نظر بدهند جمهوری اسلامی باید کاملا نقد پذیر باشد و هیچ بخشی از آن نیست که از نقد مبرا باشد.

عضو مجلس خبرگان قانون اساسی در پایان تاکید کرد: قوای سه گانه باید نقد پذیر باشد و این به معنی فقط گوش دادن به حرف دیگران نیست. بلکه نقدهای مردم و نمایندگان مردم را باید بررسی و آنها را برطرف کنند. شورای انقلاب فرهنگی، مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام و همه ارکان مدیریتی کشور نیز باید به مردم پاسخگو باشند. اگر جمهوریت بخواهد در نگاه مردم به رسمیت بیشتری برسد باید به انتقادات مردم بیش تر توجه شود و ارکان مختلف کشور این نقدها را ارزیابی و در حل آن تلاش کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید