در جلسه رئیس فدراسیون فوتبال و نمایندگان باشگاه‌ها

اعتراض شدید باشگاه‌های فوتبال به نافرجامی حق‌ پخش

کدخبر: ۱۸۰۴۵۴
شرایط مالی باشگاه های فوتبال در ایران هر روز که می گذرد وخیم تر می شود. بدهی های فوتبال ایران سر به فلک کشیده و باشگاه های یکی پس از دیگری دچار محرومیت و انباشت بدهی می شوند. در این میان موضوعی که می تواند به آنها کمک کند استیناف مبلغ حق پخش مسابقات تلویزیونی فوتبال است. موضوعی که مدیران باشگاه ها نیز به آن تاکید دارند.
اعتراض شدید باشگاه‌های فوتبال به نافرجامی حق‌ پخش

 رئیس فدراسیون فوتبال از باشگاه‌های لیگ برتری خواست تا پایان هفته ششم برای حل شدن مشکل حق پخش صبوری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، روز یکشنبه سازمان لیگ میزبان جلسه مهمی بین نمایندگان باشگاه‌های لیگ برتر و رئیس فدراسیون فوتبال بود.

در این جلسه که برخی از مدیران عامل باشگاه‌ها و یا معاونین آنها حضور یافته بودند در رابطه با مسائل و مشکلات مختلف باشگاه‌ها بحث و گفت‌وگو شد و محور اصلی این بحث‌ها، موضوع حق پخش تلویزیونی بود.

باشگاه‌ها گلایه‌های خود مبنی بر موضوعات مختلف را اعلام کردند و به عدم دریافت حق پخش تلوزیونی به شدت معترض بودند و از مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در خواست کردند که در صورت عدم حل این مشکل تصمیم اساسی در این مورد اتخاذ شود.

تاج در ادامه جلسه سعی کرد حاضران را آرام کند و به صورت منطقی در این مورد تصمیم بگیرند. طبق اعلام تاج به حاضران در جلسه علی مطهری و تعدادی از نماینده‌های مجلس در حال تلاش برای حل این مشکل هستند و این موضوع را به صورت جدی دنبال می‌کند تا باشگاه به حق قانونی خود برسند.از سویی رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرده که صدا و سیما نیز در حال تلاش است تا این مشکل به شکل تعاملی حل شود. 

مدیران و نمایندگان باشگاه هم روی حل مشکلشان تاکید کردند و امیدوار بودند این مسئله به صورت قانونی حل شود تا مجبور نشوند با اتخاذ تصمیمات جدید کاری کنند که نه به سود فوتبال و نه به سود صدا و سیما باشد. به هر حال قرار شد باشگاه‌ها تا پایان هفته ششم برای حل مشکل حق پخش صبر کنند و این امیدواری بین حاضران در نشست بود که شرایط طوری پیش نرود که بعد از هفته ششم مجبور به تصمیم های دیگری شوند. 

باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر با مشکلات مالی متعددی روبرو هستند و تا به امروز از بابت حق پخش و سایر درآمدهایی قانونی هم نتوانستند بهره‌ای ببرند که این مسئله باعث نا رضایتی آنها شده است. 

باید دید آیا نمایندگان مجلس و صدا و سیما برای حل شدن این مشکل چندین ساله فوتبال چه راهکاری ارئه می دهند و آیا کار باز هم به عدم ورود دوربین ها در ورزشگاه می کشد یا خیر.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید