وقتی مراسم ترحیم را ربات‌ها برگزار می کنند! +عکس

کدخبر: ۱۸۰۵۰۰
یک شرکت ژاپنی، رباتی انسان نما به نام Pepper طراحی کرده که می‌تواند برگزاری تشریفات مختلف مراسم ترحیم به سبک بودایی را برعهده بگیرد.
وقتی مراسم ترحیم را ربات‌ها برگزار می کنند! +عکس

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ژاپن تایمز، نمونه اولیه این ربات 120 سانتیمتری در سال 2015 تولید و برای فروش عرضه شد. این ربات در ابتدا برای کمک رسانی و اطلاع رسانی به مشتریان در فرودگاه ها، بیمارستان ها، ایستگاه های قطار و برخی فروشگاه ها به کار گرفته شد.

اما حالا این ربات با همکاری شرکت Nissei Eco به روز شده و می تواند لباس راهب های بودایی را بر تن کند و پیام های مذهبی مربوط به مراسم تدفین و ترحیم را قرائت کند و به سبک راهب های بودایی تعظیم نماید.

هدف اصلی از این کار کاهش هزینه های برگزاری مراسم ترحیم در ژاپن و تسریع در انجام این فرایند اعلام شده است. هزینه استفاده از این ربات ها در هر مراسم حدود 455 دلار است که بسیار کمتر از هزینه استفاده از یک راهب بودایی واقعی خواهد بود.

در سال های اخیر تغییرات اجتماعی و فرهنگی در ژاپن منجر به افزایش استفاده از روش های جایگزین و ساده تر در مراسم تدفین و ترحیم در ژاپن شده و به نظر می رسد نسل جوان در این کشور، مانند گذشته به روش های سنتی پدران خود پایبند نیستند.

ربات Pepper از قابلیت درک احساسات و عواطف انسانی برخوردار است و بر اساس برآوردها از زمان تولید آن در دو سال پیش تا به حال ده هزار واحد از آن به فروش رفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید