افشای اسناد دیگر سفیر امارات

کدخبر: ۱۸۰۶۰۲
بر اساس بخش دیگری از اسناد فاش شده، سفیر امارات در آمریکا با توهین و ناسزا به عربستان گفته است که امارات ۲۰۰ سال با عربستان به خاطر وهابیت جنگیده است.

به گزارش تسنیم به نقل از "هنا الیمن"، اسناد جدید فاش شده از یوسف العتیبه سفیر امارات در واشنگتن از توهین و ناسزاگویی وی به عربستان و سران این کشور حکایت دارد.

این اسناد در قالب نامه‌های الکترونی است که سفیر امارات در واشنگتن از طریق ایمیل ارسال کرده است و هکرها توانسته اند به آن دست یابند.

مسئولان اماراتی حمله سایبری به ایمیل سفیر خود در واشنگتن را تایید کرده‌اند.

سفیر امارات در این اسناد به سران عربستان ناسزا گفته و پلیس دینی این کشور را مورد تمسخر قرار داده و از نارضایتی 200 ساله ابوظبی از عربستان به خاطر وهابیت سخن گفته است.

وی در این اسناد گفته است که چگونه اماراتی‌ها "بدترین تاریخ" را با عربستان داشته‌اند.

برپایه این گزارش، العتیبه در یکی از این نامه‌ها که سایت "میدل ایست آی" انگلیس منتشر کرده است؛ توهین و ناسزاهای بسیار بدی به عربستان کرده است و در نامه نگاری دیگری با عبیر شکری همسرش، سعودی‌ها را - به خاطر تصمیم "هیئت امر به معروف سعودی" در سال 2008 میلادی برای ممنوع کردن واردات گل سرخ به عربستان در روز موسوم به "ولنتاین"- آدم‌های کودن توصیف کرده است.

یوسف العتیبه در نامه دیگری خطاب به توماس فریدمن نویسنده و روزنامه نیویورک تایمز نوشته است: ابوظبی 200 سال با سعودیها به خاطر وهابیت جنگیده است. اماراتی ها "بدترین تاریخ" را با عربستان نسبت به طرف های دیگر داشته اند.

به نوشته میدل ایست آی، این نامه های فاش شده نشان می دهد که ابوظبی طرح روشنی برای معرفی عربستان به عنوان یک کشور شکست خورده و فلج دارد که تفکر وهابیت محافظه کار عقب مانده بر آن حاکم است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید