هوس هایتان خبر از بیماری می دهد!

کدخبر: ۱۸۰۷۶۱
هوس خوردن مواد غذایی می تواند نشان‌دهنده وضعیت سلامتی شما باشد؛ یعنی اینکه تمایل زیاد به مصرف یک ماده غذایی می‌تواند ناشی از کمبود برخی از مواد مغذی در بدنتان باشد.
نبض ما؛ البته حواستان باشد که می‌گوییم «می‌تواند» نشان‌دهنده کمبودی باشد. برای مطمئن شدن باید تحت نظر پزشک آزمایش بدهید و وضعیتتان بررسی شود.

هوس خوردن شکلات

اگر در طول روز تمایل شدیدی به مصرف شکلات دارید، به عقیده برخی از متخصصان این هوس خوردن شکلات ممکن است ناشی از کمبود جزئی منیزیم باشد. شکلات یکی از منابع غذایی سرشار از منیزیم است و به همین دلیل اگر با کمبود این ماده مغذی مواجه باشید امکان دارد تمایل زیادی به مصرف شکلات در بدنتان شکل بگیرد.
 
هوس خوردن آبنات

اگر عاشق انواع آبنبات‌ها هستید احتمال دارد قند خونتان پایین باشد. علاوه بر این هوس خوردن آبنبات‌ها به دلیل کمبود «کروم» نیز شکل می‌گیرد. کروم وظیفه تنظیم قند خون را بر عهده دارد. برای همین جای تعجب نیست که با کمبود آن میل شدیدی به مصرف آبنبات داشته باشید.
 
منابع غذایی دیگر کروم

کروم در بروکلی و مرغ نیز وجود دارد و لازم نیست برای افزایش میزان این ماده در بدنتان مدام آبنبات میل کنید. توجه داشته باشید که مکمل‌های کروم نیز وجود دارد که می‌توانید با مشورت پزشک از آن‌ها استفاده کنید.

جایگزین‌های شکلات

منیزیم برای سلامتی بدن از سلامت عصب‌ها گرفته تا استخوان‌ها و سیستم ایمنی لازم و ضروری است. این ماده معدنی در دانه‌ها و مغزها و همچنین توت‌ها نیز وجود دارد. برای پر کردن باک منیزیم‌تان حتما سبزیجات و به خصوص سیب‌زمینی شیرین (سرشار از آنتی‌اکسیدان قوی لیکوپن) را در برنامه غذایی‌تان داشته باشید.

هوس خوردن هله‌هوله‌

اگر عاشق بیسکویت ترد، چوب شور، چیپس و غیره هستید زمان آن رسیده تا در سبک زندگی‌تان تغییراتی ایجاد کنید. چون امکان دارد نشان‌دهنده استرس درونی‌تان باشد. علاوه بر این غدد فوق کلیوی شما مشغول ترشح زیاد هورمون‌هایی مانند کورتیزول (هورمون استرس) هستند که این کار نیاز به سدیم دارد؛ یعنی همان نمک خودمان. اگر میل زیادی به مصرف این قبیل هله‌هوله‌های شور دارید احتمالا فرد مضطربی هستید.
 
هوس خوردن نوشیدنی‌های گازدار

عشق نوشابه‌اید؟ هر جا می‌روید قبل از هر سفارشی اول نوشابه‌تان را باز می‌کنید؟ میل شدید به نوشیدن انواع نوشیدنی‌های گازدار می‌تواند نشان‌دهنده نیاز بدن به کلسیم باشد. باید بدانید که نتایج برخی از پژوهش‌ها نشان می‌دهند که مصرف نوشیدنی‌های گازدار از نوع کولاها با کاهش تراکم استخوانی در خانم‌ها ارتباط دارد. در واقع هر چه نیازتان به کلسیم بیشتر می‌شود میلتان به خوردن نوشابه نیز بیشتر می‌شود.

هوس خوردن قهوه

اگر احساس خستگی می‌کنید و ناگهان هوس نوشیدن قهوه به سرتان می‌زند امکان دارد که با کمبود آهن مواجه شده باشید. باید بدانید که حدود ۴۰ درصد خانم‌های بین ۱۹ تا ۳۴ ساله از کمبود این ماده معدنی رنج می‌برند. کمبود آهن به دلیل عادت ماهانه در خانم‌ها بیشتر است.

هوس خوردن همبرگر

میل به مصرف گوشت قرمز ارتباط زیادی با طعم و بوی دلپذیر آن دارد اما همین میل شدید می‌تواند نشان‌دهنده کمبود پروتئین نیز باشد. توجه داشته باشید که خوردن زیاد همبرگر و مشتری دائم فست فودها شدن می‌تواند به سلامتی‌تان آسیب برساند.

منابع غذایی آهن

شاید نوشیدن یک فنجان قهوه به مدت چند ساعت خستگی را از تنتان به در کند اما برای اینکه مشکل را به طور ریشه‌ای حل کنید با مصرف گوشت قرمز و سبزیجات سبز که سرشار از آهن هستند کمبود این ماده را در بدنتان از بین ببرید.

هوس خوردن سیب‌زمینی سرخ‌کرده

به احتمال زیاد میل شدید شما به خوردن سیب‌زمینی سرخ‌کرده به دلیل نمکی باشد که به آن اضافه می‌کنید. این میل شدید ممکن است علامت کم‌آبی بدن به‌ویژه در فصل گرما و یا بعد از ورزش باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید