آزادسازی ۹۰ درصد تلعفر

کدخبر: ۱۸۱۰۴۰
منابع عراقی از تداوم پیشروی های نیروهای این کشور در تلعفر و درهم شکستن استحکامات داعش در این شهر و هلاکت شماری از تکفیری ها خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از السومریه، منابع عراقی از آزادسازی ۹۰ درصد از تلعفر از لوث داعش خبر دادند.

عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات تلعفر می آییم اعلام کرد: نیروهای لشگر نهم زرهی و نیروهای حشد شعبی عراق محله المثنی الثانیه و بیمارستانی در تلعفر را آزاد کردند.

وی همچنین بیان کرد: نیروهای لشگر ۱۵ امروز ۸ روستا را در تلعفر آزاد کردند. این روستاها عبارتند از عکابات، مشیرفه طه، عین صلبی، الحمره، بخور، مریشه، مذیره و زمبر است.

یارالله تاکید کرد: نیروهای عراقی به طور کامل بر کوه شیخ ابراهیم و سلسله جبال زمبر مسلط شدند.

وی از آزادسازی محله السلام و حسن کوی، العروبه الثانیه و منطقه البواری و نیز روستاهای الدبونه و مزارع شماره ۱، ۲،۳ و ۴ و روستای ابوماریا در تلعفر خبر داد.

منابع وابسته به حشد شعبی عراق از تسلط نیروهای لشگر امام علی(ع) وابسته به حشد شعبی بر مسجد النور در مرکز تلعفر و تلفات سنگین داعشی خبر دادند و افزودند: نیروهای این لشکر همچنین بر یک مرکز درمانی مسلط شدند و یک خودرو بمبگذاری شده که عامل انتحاری آن را هدایت می کرد منهدم کردند.

همزمان منابع وابسته به حشد شعبی عراق اعلام کردند: تیپ ۱۱ وابسته به نیروهای مردمی عراق با رسیدن به ورودی مواصلاتی میان موصل و تلعفر به ماموریت خود پایان دادند.

منابع وابسته به حشد شعبی عراق اعلام کردند: نیروهای مردمی عراق بزرگترین مرکز ارتباطات داعش در شمال شرق تلعفر کشف کردند.

این منابع بیان کردند: داعشی ها اقدام به سوزاندن این مرکز به طور کامل کرده اند تا همه اطلاعات از بین برود.

منابع وابسته به حشد شعبی اعلام کردند: نیروهای مردمی محله السعد در شمال غرب تلعفر را آزاد کردند و بر زندان بزرگ داعش که در ۸۰۰ متری مرکز تلعفر واقع شده مسلط شدند و در داخل آن ۱۸ جسد کشف کردند.

در همین حال یوسف الکلابی از فرماندهان حشد شعبی عراق اعلام کرد: هماهنگی کامل میان نیروهای عراقی و حشد شعبی برقرار است که این نقش به سزایی در پیروزی های سریع دارد. این نبرد از حیث هماهنگی همه نیروها قابل توجه است.

وی افزود: زمان زیادی برای اینکه تلعفر به مناطق آزادشده ملحق شود، باقی نمانده است. شکست های متوالی داعش تاثیر مثبت بر همه کشورهایی که با این گروه می جنگند، دارد.

این درحالی است که یک منبع امنیتی وابسته به فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد: نیروهای مشترک ارتش، پلیس، مبارزه با تروریسم، واکنش سریع و حشد شعبی به طور کامل بر تلعفر مسلط شده اند و وظایف و ماموریت های محوله را انجام داده اند.

این منبع بیان کرد: استحکامات داعش در مرکز تلعفر در هم شکسته است و دهها تروریست داعشی به هلاکت رسیده اند و طی ساعات آینده پیروزی کامل در تلعفر از سوی حیدر العبادی نخست وزیر عراق اعلام خواهد شد.

خبرنگار شبکه المیادین نیز اعلام کرد: شواهد میدان جنگ نشان می دهد که طی ساعات آینده آزادی تلعفر اعلام خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید