به دلیل حذف برخی از اپلیکیشن های ایرانی از فروشگاه گوگل پلی

ایرانی ها در آستانه تحریم گوشی های آیفون

کدخبر: ۱۸۱۰۴۸
از آنجایی که به تازگی، شرکت اپل دسترسی به اپلیکیشن‌های ایرانی را در فروشگاه خود، غیرممکن کرده است، کاربران ایرانی در مقابله با این اقدام، می‌گویند که گوشی‌های آیفون را تحریم می‌کنند.
ایرانی ها در آستانه تحریم گوشی های آیفون

به گزارش خبرگزاری مهر، از روز پنجشنبه دوم شهریورماه جاری، اپلیکیشن‌های ایرانی در حال حذف شدن از اپ‌استور هستند و شرکت اپل، علت را تحریم‌های ایران اعلام کرده است. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرده است: «در راستای قوانین تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اپ استور اپل نمی‌تواند برنامه‌های ایران مربوط به گوشی‌های آیفون را در خود جای دهد یا اقدام به توزیع آنها کند. همچنین این شرکت نمی‌تواند با برنامه‌نویسان ایرانی داد و ستد داشته باشد.»

پس از این اقدام اپل، برخی فعالان استارتاپی و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های ایرانی با ارسال نامه ای به مدیرعامل اپل خواستار توقف این تصمیم شدند. در همین حال کمپین «توقف حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ‌استور» نیز با هشتگ #StopRemovingIranianApps در شبکه های اجتماعی تشکیل شده است.

در این زمینه نتایج یک نظرسنجی که توسط یک سایت تخصصی فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی توئیتر مطرح شده است، نشان می دهد که کاربران ایرانی درصورت ادامه روند تحریم اپل، با مقابله به مثل با این اقدام، موافقترند.

در این نظرسنجی این سوال مطرح شده است که « اگر اپل تمام اپلیکیشن های ایرانی را حذف کند آیا حاضر به تعویض گوشی خود و یا نخریدن محصولات اپل هستید؟». 

۴۷ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که با تحریم اپل موافق هستند و ۲۷ درصد کاربران نیز گفته اند که با این وضعیت کنار آمده و همچنان از محصولات اپل استفاده خواهند کرد. در این نظرسنجی ۲۶ درصد کاربران پاسخ قطعی به این سوال ندادند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید